DropBox, bare tull ?

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

DropBox, bare tull ?

Innleggav abamilen » søn 08.01.2017 15:00

Har sett etter en mulighet til å sende store filer til venner og bekjente. Oppdaget DropBox, det hørte jo fantastisk ut. Men det er jo bare tull.
Har registrert meg. To minutter etter forsøkte jeg å logge inn. kontoen stengt grunnet inaktivitet..... Hva ? Etter 2 minutter ?

Dette er jo en app. Lastet denne ned, men når jeg åpner den skjer ingenting. Tenkte det hadde skjedd noe galt under nedlastingen. Tenkte da sletter jeg programmet og laster ned på nytt. Da får jeg meldingen " du kan ikke slette fordi programmet er åpent " ???

Hva er det som skjer egentlig ?

Noen som har vært borti dette ?
medlem i 177 måneder
 

Re: DropBox, bare tull ?

Innleggav Grubasek » søn 08.01.2017 15:30

Ta kontakt med Dropbox. Har hatt DropBox i flere år uten problemer. :-)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: DropBox, bare tull ?

Innleggav abamilen » søn 08.01.2017 17:10

Har funnet mulighet til å kontakte DropBox på deres nettsider. Har sendt en melding. Det var godt skjult det stedet hvor du kan sende en melding.
Synes det hele virker suspekt. Brukerprofil slettet grunnet inaktivitet. Hadde nettopp registrert meg 2 minutter tidligere. Og appen, den er jo død....
Men, jeg får vente på svar.
Leser på nettet at det ofte er problemer med DropBox
medlem i 177 måneder
 

Re: DropBox, bare tull ?

Innleggav Morse » søn 08.01.2017 18:09

Har heller aldri hatt problemer med Dropbox. Men kanskje du ikke har sett denne?
https://www.google.com/drive/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: DropBox, bare tull ?

Innleggav Helge Hafstad » søn 08.01.2017 18:11

Filemail er jo et godt og gratis alternativ for å sende store filer. Hvis det bare er det du er ute etter.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: DropBox, bare tull ?

Innleggav Valotunk » søn 08.01.2017 21:28

Har brukt Dropbox i årevis på alt mulig av datamaskiner, nettbrett og telefoner. Aldri hatt noe som helst trøbbel.
medlem i 198 måneder
 

Re: DropBox, bare tull ?

Innleggav teknoguiden » man 09.01.2017 0:55

Høres ut som du har vært uheldig, Dropbox er normalt veldig stabilt. Faktisk er det ofte grunnen til at folk velger de fremfor andre skyleverandører.

Deres største fortrinn er delta sync og lan sync. Delta sync innebærer at hvis du gjør små endringer i en stor fil så trenger ikke hele filen å lastes opp på nytt iom. at Dropbox "deler den opp" og trenger derfor bare å laste opp den delen som er endret. Lan sync innebærer at hvis du skal sende filen fra en Dropbox-tilknyttet maskin til en annen på samme nettverket oppnår du høyere overføringshastigheter fordi filen da ikke trenger å sendes via skyen som ofte er tilfellet hos konkurrentene.
medlem i 142 måneder
 

Re: DropBox, bare tull ?

Innleggav iBjorn » man 09.01.2017 11:09

Dette høres veldig pussig ut. Har brukt Dropbox siden det ble lansert i 2007 uten problemer. Du serverer litt sparsomt med detaljer mht den situasjonen som ga deg problemer, og det gjør det vanskelig å diagnostisere hva problemet kan komme av. Er det for eksempel skrivebordsappen (Mac) eller mobilappen (iOS) det gjelder? Hvor lastet du ned? Hvordan gikk du fram for å registrere kontoen som det er så store problemer med (i appen (og i tilfelle hvilken app) eller på nett)? På iOS har de for eksempel to ulike apper («vanlig» og Dropbox EMM). Det anbefales (av Dropbox) at du bruker den «vanlige» appen (uten EMM) «dersom du ikke vet hva EMM innebærer».

Hvis du (på Mac) forsøker å slette et program som kjører vil du helt riktig få beskjed om at du ikke kan det. Dropbox kjører «usynlige» bakgrunnsprosesser, så det enkleste er nok å åpne Aktivitetsmonitor og tvinge avslutning på alle prosesser med navnet «dropbox» i seg. Deretter bør du slette programmet slik det er beskrevet her: https://www.dropbox.com/nb_NO/help/41. Merk det som står under «For våre mest erfarne brukere». Hvis du ikke sletter disse filene vil (også evt. trøblete) filer/innstillinger bli liggende på maskinen din slik at de samme innstillingene (igjen, med evt. tilhørende problemer) blir brukt av programmet dersom du installerer det på nytt.

Du finner mange «Apper for Dropbox« i Mac App Store, men ingen av dem er fra Dropbox. Du laster ned den offisielle skrivebordsversjonen fra dropbox.com. De du finner i Mac App Store er med andre ord fra tredjepartsutviklere. Hold deg til offisiell versjon utgitt av Dropbox, Inc.

Det er helt normalt at store firmaer «gjemmer» muligheten for e-postkontakt/support og heller setter fokus på ganske omfattende «Kundestøtte», F.A.Q.'er og andre supportfunksjoner (eks. Apple, Adobe, Google etc.). De sparer milliarder av dollar per år på at vanlige problemer løses gjennom at brukeren selv finner ut av problemet ved hjelp av slike automatiserte funksjoner. Dette vil selvsagt av og til være en kilde til frustrasjon for oss brukere, men prisene på produktene ville utvilsomt skutt i været dersom de skulle betalt mennesker for å håndtere all support via telefon og e-post.

Hvis du forteller litt mer detaljert om hva som skjedde kan vi ganske sikkert hjelpe deg.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron