Mac mini - Full HD? Minne?

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav Jurgis » søn 19.08.2007 18:14

Siggii skrev:haha, dette var litt morsomt. Men hva hvis man bryter garantien?

"Tru om jeg skal installere RAM? Ok. Hvis jeg gjør det selv og ikke ødelegger noe, blir alt bra og garantien står. Men hvis jeg ødelegger noe, da mister jeg garantien"

Det er jo da man trenger garantien o_O

Hvis regelen faktisk er sånn, da er den lite gjennomtenkt!


Poenget er at hvis man ødelegger en annen ting, mens man setter i ny ram, så går ikke det på garantien. Men du kan åpne den og se på den, og til og med sette i ny ram uten at apple sier noe.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav sovehue » man 20.08.2007 9:26

Testet å kjøre full HD fra min laptop (PC) i går og det fungerte ikke så bra. 1080 hakket og 720 var ikke helt perfekt heller. Må si jeg blir imponert hvis mini'en takler 1080p.

Uansett så blir det nok en tur innom Eplehuset i storgata hvis jeg rekker ned dit før kl 17 :) Vurderer også sterkt å kjøpe meg det nye keyboardet. Det ser ihvertfall utrolig stilig ut, men tviler litt på om det er like godt å skrive med.
medlem i 200 måneder
 

Innleggav NuSkool » man 20.08.2007 9:28

Ang. keyboardet: Det er nok mye smak og behag, men jeg som elsker laptopkeyboard med kort vandring på tastene digger det nye og kommer til å kjøpe et straks de får det inn i butikkene.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav sovehue » man 20.08.2007 9:32

Har det ikke kommet? Mener at jeg så en hel haug på Eplehuset her i Oslo på Lørdag.
medlem i 200 måneder
 

Innleggav jazzman » man 20.08.2007 11:09

Jeg har en 2gb ram, 1,66 Core Duo mini koblet til TVen min. Kjørte front row på den første mnd, men for min egen del viste det seg at dette ikke tilfredstilte de kravene jeg setter til en HTPC.

Hovedproblemet med Front Row, er at det er svært begrenset codec støtte. Du vil slite med å få til AC3 passthrough til forsterkeren din og h.264 codecer er mye dårligere optimalisert for os x enn det er for windows. På min mini vil en 720p snutt i h.264/ac3 hakke og komme ut av sync relativt fort - på windows med CoreAVC er det ingen problem å kjøre en tilsvarende fil i 1080p

Er desverre slik at Apple ligger betydelig bak Microsoft når det gjelder mediacenter løsninger, så den beste mediacenter opplevelsen får du nok med Vista.

Jeg endte til slutt med å kjøpe inn en MCE fjernkontroll(250kr) og Vista Premium(800kr), og nå har jeg en løsning jeg er svært fornøyd med. Jeg kan navigere hele systemet med MCE fjernkontrollen - til og med slå maskinen av og på.
medlem i 228 måneder
 

Forrige

Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron