Ditt mac mini mediasenter!

Diskusjon rundt Apples iMac

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav JD » lør 12.02.2011 22:02

njadve skrev:
JD skrev:Har en mac mini og en iPhone og lurer på om det er en måte å streame lyden fra iphone til MM på? Airplay kan jo ikke benyttes til MM, noe som irriterer meg litt. Må jeg ha en airport express eller apple TV for å kunne bruke styre Spotify på telefonen? Har forsøkt remoteless, men den syns jeg er en tungvinn løsning.


Skaff deg SpotifyRemote. Det funker relativt greit, evt. gjøre som meg og skaffe deg et apple BT-tastatur og Magic Mouse. Funker som bare det...


Har tastatur men er ikke interessert i å bruke det, vil styre det med telefonen uten tungvint mikk.

Spotify remoteless funker ikke, da må jeg legge inn alt manuelt, og det gidder jeg ikke.

Airfoil kan vel ikke streame fra iPhone til en mac mini, ei heller Airplay. Ser ut til at det blir en ATV eller Airport Express da..
medlem i 165 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav blakethemute » søn 13.02.2011 0:26

airport express fungerer knall bra her til slutt.. flott å spille fra spotify trådløst fra pad,pod og phone via airplay. jeg hadde noen dager der jeg ikke fikk det til å funke, men etter expressen var stilt inn riktig så fungerer det strålende.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav njadve » søn 13.02.2011 10:49

@JD:

Spotify Remote funker jo. Du har vel spillelistene liggende på Spotify på mobilen, og da dukker de også opp på Macen. Det eneste du trenger er å laste ned Remote på Macen og velge riktig Mac på mobilen, så skal det være ganske rett frem.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav JD » ons 16.02.2011 14:19

Hvis det er Remoteless du mener, så fungerer ikke den slik jeg ønsker. Noen som kan linke til Spotify Remote? Finner ikke noe som heter det, kun Spot Remote. Er det den som det menes?
medlem i 165 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav njadve » ons 16.02.2011 17:50

Ser ut til at det er SpotRemote ja. Jeg synes iallefall den fungerte helt greit, og du får opp alle spillelister osv. såvidt jeg husker...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav njadve » søn 20.03.2011 17:20

nicho skrev:Njadve: der var det mye kabler som slang, men ellers veldig bra syns jeg!


Vel, da har jeg tatt mot til meg og skaffet meg en liten TV-benk. På grunn av litt begrenset plass ble det en hjørnesak som jeg egentlig fryktet kom til å bli litt liten. Etter å ha satt alt på plass viste det seg faktisk å bli en ganske fin størrelse...

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav aredbear » tir 12.07.2011 13:45

Hvorfor kan ikke noen snart lage en app til plex for tv2sumo? tv2 klarer det jo tydligvis ikke. Det hadde vært optimalt for mitt oppsett!
medlem i 185 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav Macaholic » ons 13.07.2011 10:25

Skal sette opp en ny mac mini mediaserver. Denne blir stående i all hovedsak uten skjerm (Styres via skjermdeling fra macbook/imac)
Jeg ønsker en løsning der en dvd blir automatisk rippet når jeg setter den i og aller helst legger seg i itunes biblioteket. På samme måte som du kan velge automatisk rip av lyd cd i itunes.
Er det mulig? Bruker i dag Handbrake når jeg ripper filmer, men finner ikke noen "Auto" innstilling der.
medlem i 182 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav artikallj » ons 13.07.2011 10:34

Det er ikke mulig å sette i gang en Automatorhendelse når en DVD blir satt i maskinen?
Tror det skal være mulig uten å vite om det faktisk går, ser bare at det kan være en mulighet for at det skal gå. Verdt å sjekke ut i alle fall.
medlem i 152 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav m4rius » ons 13.07.2011 14:07

Dette er fullt mulig i Automator...
medlem i 186 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav Macaholic » ons 13.07.2011 14:11

Noen web tips til Automator for Dummies?
En link kanskje?

Fant noe på engelsk. Noen som vet om noe tilsvarende på norsk?
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=805573
medlem i 182 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav subsequent » ons 13.07.2011 14:54

njadve skrev:
nicho skrev:Njadve: der var det mye kabler som slang, men ellers veldig bra syns jeg!


Vel, da har jeg tatt mot til meg og skaffet meg en liten TV-benk. På grunn av litt begrenset plass ble det en hjørnesak som jeg egentlig fryktet kom til å bli litt liten. Etter å ha satt alt på plass viste det seg faktisk å bli en ganske fin størrelse...

Bilde



Hvor fikk du tak i den klokka der? Den var stilig :)
medlem i 235 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav m4rius » ons 13.07.2011 16:07

Macaholic skrev:Noen web tips til Automator for Dummies?
En link kanskje?

Fant noe på engelsk. Noen som vet om noe tilsvarende på norsk?
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=805573


Tviler sterkt på at du finner noe slik på norsk, men ja det er fullt mulig det du vil, men som du ser så er det avanserte greier :) Jeg har selv satt opp en del automator script, bl.a automatisk rippe flac filer til apple lossless format, flytte dem over i riktig mappe, og slett flac filene. Alt i et trykk...
medlem i 186 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav RamGuy » ons 20.07.2011 23:25

Da har jeg bestilt meg nye Mac Mini, ble modellen med HD6630M skjermkort + Intel Core i5 da jeg tenker at i5 holder i massevis til mediasenter.

Er veldig spent på hvordan dette blir, tanken ettersom disken er på fattige 500GB er å ha musikkbiblioteket lagret på den, ha iTunes kjørende og da spille av på anlegget via Mac Mini som da kjører HDMI til AV-receiver.

Også har jeg nettverkslagring med alt av video osv da det rett og slett ikke er plass på selve Mac Minien og via ethernet skal det da ikke være noe problem å streame det mest krevende av 1080P video til Mac Mini som ikke burde ha noe som helst problem med å spille det av? La også til en Magic Trackpad og har alt en Apple Remote som fulgte med min Apple TV2 (som nå blir pensjonert til fordel for Mac Mini HTPC) som skal bruke for navigering fra sofaen.

Tenkte å slenge på et Apple Wireless Keyboard men siden Apple Store bare har med internasjonal layout på lager så lot jeg være, vil da tro at mitt Logitech Wireless Illuminated K800 vil gjøre susen uansett? Trenger vell ikke tastatur så alt for ofte, bare når jeg skal søke frem YouTube videoer via nettleseren osv..


Har nullerfaring med Mac Mini som HTPC, ei heller har jeg noe særlig erfaring med hvordan Mac OS X vil fungere til dette formålet. Håpet er jo at Mac Mini skal ta over for min Apple TV2 som jeg føler ble meningsløs ettersom TimeCapsule ikke kan kjøre som server, ergo må jeg skru på min MacBook Pro eller stasjonære maskin for at biblioteket mitt skal være tilgjengelig på Apple TV2, samtidig som den ikke støtter mine 1080P filmer som jeg har lagret osv.. Her håper jeg at Mac Mini kan skinne og spille av alt det jeg har uten problemer, og hente data fra nettverkslagringa uten at andre maskiner må være på for å mate den. Samtidig håper jeg på en litt mer fleksibel løsning hvor alt fra spilling av Worms Reloaded og Angry Birds til vanlig websurfing plutselig skal bli en positiv opplevelse på TV-en.


Hvilke programmer anbefaler dere til en Mac Mini HTPC?
medlem i 181 måneder
 

Re: Ditt mac mini mediasenter!

Innleggav NemisO » tor 21.07.2011 12:19

Jeg har den forrige mac minien, og jeg bruker PLEX.
Det er veldig lett og sette opp, og det er en del andre kule ting man kan bruke det til.
Ville abolutt sjekket ut det. :-)
Sist endret av BlueWaste den ons 27.07.2011 20:09, endret 1 gang
Grunn: Unødvendig sitering.
medlem i 180 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere