2011 macmini feil etter disk oppdatering

Diskusjon rundt Apples iMac

2011 macmini feil etter disk oppdatering

Innleggav ruvinn » lør 12.05.2012 9:36

Jeg skulle oppgradere harddisk til en ssd disk i en 2011 mod macmini (ny type uten cd rom).
Etter bytte av disk får jeg dessverre problemer med at viften spinner med full hastighet hele tiden, jeg bytter da tilbake til den gamle disken, men feilen er der fremdeles..
harddisken i denne macminien har ingen thermal sensor, i osx (istat pro) kan jeg lese at alle temperaturer er helt fin, men at viftehastigheten vise 0 rpm , selv om den spinner for fult..
jeg får feilmelding 4M0T/1/40000002:EXHAUST-0
Jeg har prøvd smc og pmu reset uten hell..
Noen som har vært borti lignende problemer og vet hva som kan løse det?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: 2011 macmini feil etter disk oppdatering

Innleggav premium2006 » lør 12.05.2012 9:49

Se om du finner noe her: http://www.ifixit.com/Device/Mac_Mini_Mid_2011

Kanskje de guidene kan gi deg noen tips, kanskje du har glemt noe..

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: 2011 macmini feil etter disk oppdatering

Innleggav jerry.c.bush » lør 12.05.2012 10:33

Ser ut som det kan være at din disk ikke er støttet.

Se denne tråden hos iFixit ang dette: http://www.ifixit.com/Answers/View/7771 ... pgrade+ssd

The 2011 iMacs have the temperature sensor inside the HDD itself, so you can only fit the same (Apple specific) model. Another fine easter egg for the self repair person.

I'm not sure, but can the same apply for the newer MacMini models?

Everyone that used the ifixit kit updrade hadn't any problem. I re-installed the original HDD but the problem persist..


Kan dette være det som skaper problem?

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: 2011 macmini feil etter disk oppdatering

Innleggav ruvinn » lør 12.05.2012 19:11

Takker for gode svar, jeg har lest svarene men ble egentlig ikke så mye klokere, kan ikke se at noen har funnet en god løsning når problemet først har intruffet..
Problemet var vanligere på tidligere macmini modeller, men det skyldes ofte eksterne temperatursensorer som ikke ble riktig montert etter disk bytte, på 2011 modellen sensoren i harddisken..

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 


Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron