HJELP jeg har slettet alt på MacDisken

Diskusjon rundt Apples iMac

HJELP jeg har slettet alt på MacDisken

Innleggav FastDoWn » ons 20.11.2013 0:52

HJELP jeg har slettet alt på MacDisken ved et stort uhell den er helt blank har sjekket.
Hva gjør jeg da når jeg ikke har noe spesiell Apple support.
medlem i 125 måneder
 

Re: HJELP jeg har slettet alt på MacDisken

Innleggav tiddylicious » ons 20.11.2013 4:45

IKKE bruk disken (dvs, ikke skriv noe til den). Usikker på hva du mener med MacDisken, er det hovedisken operativsystemet var på, eller en ekstern?

Det finnes flere programmer du kan benytte for å prøve å gjenopprette alt, spørsmålet er litt hvor teknisk anlagt du er. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk er et gratis verktøy, krever dog at du kan terminalen. Evt har jeg god erfaring med Diskwarrior, GUI basert og ganske enkelt å bruke, men koster 99$.

Jeg vil tro det er flere andre her som har tips til programmer, så det kan være lurt å holde det her på litt på vent til det kommer inn litt fler tips til programmer. Jeg skal ta en liten søkerunde selv. Bare husk å ikke bruke disken / skrive til den enn så lenge!

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: HJELP jeg har slettet alt på MacDisken

Innleggav Ove » ons 20.11.2013 5:58

http://www.prosofteng.com/DRSpecial.php

Dette programmet fulgte med en såkalt 'bundle' en gang, og jamen fikk jeg bruk for det da en venn hadde slettet noen mapper han ikke skulle ha rørt (egne dokumenter), uten å ha backup.

Jeg fikk fisket sakene hans opp fra papirkorga igjen. Hvor godt dette programmet ellers er i forhold til lignende programmer vet jeg ikke, men det gjorde en jobb da jeg trengte det.
medlem i 230 måneder
 

Re: HJELP jeg har slettet alt på MacDisken

Innleggav Lars A. Gundersen » ons 20.11.2013 9:30

Støtter forsøk med Data Rescue 3. Dette er mitt go-to program når brukere har slike slette-uhell og de ikke har backup (hvorfor har ikke alle backup?).
Hvis du ved et uhell har formatert disken (ja, det er mulig, var en for ikke så fryktelig lenge siden her på mac1 som ikke hadde fått med seg at det sletter alt på disken), så kan Data Rescue få opp mange filer, men det kan være at den ikke klarer å gjenskape filnavn og plassering, så du kan forvente deg en oppryddingsjobb etterpå. Men mye bedre enn ingenting.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]