iMac, macmini og flere trådløse mus

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac, macmini og flere trådløse mus

Innleggav Talle » fre 03.01.2014 9:18

Hei,

jeg har en 27" iMac, og en trådløs pekeplate (apple sin plate), som fungerer fint.

Til jul fikk min datter sin egen mac mini, med en apple magic mouse, og da starter problemene.

Til tross for at disse maskinene står i hver sin ende av huset, så klarer iMacen og få inn signalet ifra den trådløse musen som min datter bruker på macmini. Og denne musen kobler seg automatisk til iMacen. Jeg har koblet ifra denne musen x antall ganger nå, men det går ikke så lange tiden så kobler faenskapet seg til igjen. Dette gir selvfølgelig rot på iMacen.

Klarer virkelig ikke apple og lager bluetooth produkter som kan brukes isammen, er eneste løsningen og kjøpe en mus med kabel til f.eks. mac minien ?

Det skal også sies at musen "stadig" mister forbindeksen på mac minien. Mulig det er fordi musen "skifter over" til iMacen ?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: iMac, macmini og flere trådløse mus

Innleggav Macini » fre 03.01.2014 13:40

Skal ikke være noen problemer med flere slike enheter i samme hus, selv har jeg tre Magic Mouse , tre trådløse tastatur og en trackpad i samme rom samt flere bluetooth headset uten at jeg merker noen forstyrrelser her.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: iMac, macmini og flere trådløse mus

Innleggav Vagabond » fre 03.01.2014 14:22

Har du gått inn på Systemvalg på iMac og slettet Magic Mouse der ?
(Systemvalg->Bluetooth->marker enhet du skal fjerne og trykk på X). Gå også inn på Avansert og huk vekk det som du synes ikke passer.
medlem i 162 måneder
 


Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron