Windows 8.1 - mac mini mid 2011 - trenger jeg bootcamp?

Diskusjon rundt Apples iMac

Windows 8.1 - mac mini mid 2011 - trenger jeg bootcamp?

Innleggav plexus81 » ons 22.01.2014 15:02

Hei
Sliter i dag med en ustabil mac mini når det kommer til bruk av vpn. Derfor vurderer jeg å installere windows 8.1 på maskinen siden det virker som vpn klienten er bedre støttet på den. Trenger jeg bootcamp eller kan jeg bare installer windows 8.1 på en disk og så sette den inn i maskinen?

Dere kommer sikkert til å dømme meg nedenom og under tipper jeg siden jeg vurderer dette. Men andre ting som irriterer meg er at jeg ikke får tilgang til siste versjon av utorrent +++

Bruker maskinen hovedsaklig til stuepc!

Den største haken ved å gjøre det på denne måten er at jeg mister AirPlay. Men der finnes jo evt tredjepartsprogrammer som dere kan sikkert kan anbefale meg.
medlem i 189 måneder
 

Re: Windows 8.1 - mac mini mid 2011 - trenger jeg bootcamp?

Innleggav freddjoh » ons 22.01.2014 16:26

Tror ikke du har behov for bootcamp, men jeg er usikker på om det funker å sette inn en annen harddisk slik du beskriver.

Kan du ikke bare lage en partisjon på harddisken, legge inn Windows og så slette OSX partisjonen? Det er hva jeg ville ha gjort.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Windows 8.1 - mac mini mid 2011 - trenger jeg bootcamp?

Innleggav PaulusA » tor 23.01.2014 13:15

Heisan,

Bootcamp er kjekt, da du kan velge operativsystem, men hva med å smokke inn en virtuel windows da? Det fungerer jo veldig greit...

Ellers synes jeg ikke VPN på mac fungerer dårlig, du kan i tillegg velge om all trafikk eller kun noen av trafikken skal gå via den..

Hva er det som er ustabilt med den?
medlem i 134 måneder
 


Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]