Mac Mini slår seg av

Diskusjon rundt Apples iMac

Mac Mini slår seg av

Innleggav Jonas.J » tir 11.02.2014 8:23

Jeg har en Mac Mini mid 2011 med Mountain Lion. Helt plutselig har den begynt å slå seg av når den står lenge uten bruk eller jeg setter den i dvale.
Strømspaing er satt til "aldri".
For å få liv i den igjen må jeg ta av strømledningen og sette den på igjen. Det er det eneste som hjelper. Har forsøkt enkeltvis med harddisker og cd-spiller, men det har ingen effekt.
Noen vært borte i noe liknende?
medlem i 152 måneder
 

Re: Mac Mini slår seg av

Innleggav PaulusA » tir 11.02.2014 15:48

Dette høres rart ut, men kan du ikke oppgradere den til Maverick først da, kanskje den funker bedre mot din maskin?

Uansett, et annet tips er å sette den på f.eks 3 timer på dvale, og se om den oppfører seg bedre da. Hvis den ikke starter opp fra dvale, er det jo noe annet enn strømsparing som er galt..
medlem i 134 måneder
 

Re: Mac Mini slår seg av

Innleggav Jonas.J » tir 11.02.2014 18:27

Takk for forslagene, Maverick vil jeg ikke prøve, maskinen ble veldig varm selv ved enkle oppgaver. Akkurat denne Mini-en brukes kun til media + en WIN 7 partisjon. Jeg har en Mini til fra 2012 som jeg bruker til alvorligere ting, så jeg har fått testet alt utsyret på den uten at noe skjedde.
Så nå har jeg tømt maskinen formatert den og installert MountainLion og WIN 7 på nytt. Alt fungerer perfekt, så vi får se i natt ... :-)
medlem i 152 måneder
 

Re: Mac Mini slår seg av

Innleggav PaulusA » ons 12.02.2014 12:01

Ok, håper det ordner seg :-)
medlem i 134 måneder
 

Re: Mac Mini slår seg av

Innleggav Jonas.J » ons 12.02.2014 13:38

Vel det gikk bra i natt, men jeg måtte flytte alle data fra en disk til en annen og det tok hele natten, men uten at maskinen slo seg av. Nå får jeg se i natt igjen, da vil den være i dvale.
Spent :-/
medlem i 152 måneder
 

Re: Mac Mini slår seg av

Innleggav TheRealChristoffer » ons 12.02.2014 21:41

Min Mac mini skrur seg av og. Skrudde den av og tok ut strømkabler for 10 min og startet den og ikke skrudd seg av siden da

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Mac Mini slår seg av

Innleggav Jonas.J » ons 12.02.2014 22:12

Jeg prøvde det og, måtte det for i det hele tatt å få startet den igjen. Jeg er spent på natten, da skal den stå i dvale ---

Oppdatering. Den slo seg av igjen i natt likevel. Begynner imidlertid å få mistanke til en disk, så nå er den erstattet. Så får vi se ...
Feilsøking kan ta sin tid ... :-P
medlem i 152 måneder
 


Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]