MacMini mid'10. Booter ikke.

Diskusjon rundt Apples iMac

MacMini mid'10. Booter ikke.

Innleggav aredbear » tir 08.04.2014 11:57

Ok, jeg har en mac mini fra mid10 som jeg bruker koblet til TVen, har byttet til ssd, styrer den som regel fra macbook air, men har også bluetooth tastatur som brukes en sjelden gang.

Problemet er:
Når jeg skulle slå den på så booter den ikke opp i OSX, den kommer til gråskjerm med eple, som igjen skifter til "mappe med blinkende spørsmålstegn".

Det jeg prøvde var å putte i en gammel OS DVD: når jeg nå slår den på så jobber den en stund, bytter fra blinkende mappe med spørsmålstegn til eple, så jobber den litt til før det ruller ned en "rullgardin" som det står (på flere språk) at jeg må holde inne av-knappen på macen og slå den av.

Ved oppstart er alt det samme igjen.

Jeg har nå laget en Boot USB med Mavericks, men får ikke valgt den som oppstartsdisk. (har kun blutooth tast).

Tips and tricks?

PS! får heller ikke ut den DVDen nå....
medlem i 185 måneder
 

Re: MacMini mid'10. Booter ikke.

Innleggav Nikolay » tir 08.04.2014 12:28

Harddisken har kapitulert. Mappe med spørsmålstegn betyr at maskinen ikke finner et operativsystem å starte.

Maskinen er fremdeles innenfor reklamasjonsrett, men jeg ville kanskje vurdert å kjøpe en SSD å sette inn i maskinen for ytelsesforbedring.

Det KAN hende det er koblingen mellom harddisken og hovedkortet som har feilet også, men det er sjeldnere. Kjøp harddisk på nett så har du returrett om det skulle være tilfelle.

Brukerens avatar
medlem i 123 måneder
 


Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]