Fryser under Clean install av Maverick

Diskusjon rundt Apples iMac

Fryser under Clean install av Maverick

Innleggav eblogg » lør 12.07.2014 12:24

Kan noen hjelpe meg.

Jeg har akurat kjøpt en brukt Mac mini (Late 2009), IntelCore2 Duo 2.26Ghz, 2GB, 160 GB DISK. For å rydde i gammel morro og for å få en "Ny maskin" fulgte jeg følgende link for å foreta en Clean install: http://osxdaily.com/2013/10/26/clean-install-os-x-mavericks/

Alt har gått bra helt til installasjonen skal begynne. Da fryser den i Forbereder installeringsvinduet. Den har stått sånn hele natten og jeg har prøvd flere ganger i dag.

Oppgraderer fra versjon 10.6.4

Tok ingen backup da jeg ikke følte dette var nødvendig da jeg ikke hadde noe som måtte tas vare på fra før av.

Ser flere innlegg i forumer rundt omkring angående dette problemet meb ingen løsninger som fungerer.

Kan noen hjelpe meg?
medlem i 117 måneder
 

Re: Fryser under Clean install av Maverick

Innleggav OutOfLine » ons 16.07.2014 10:32

eblogg skrev:Kan noen hjelpe meg.
IntelCore2 Duo 2.26Ghz, 2GB, 160 GB DISK.


Det kommer til å bli fryktelig vondt å kjøre noe nyere enn 10.6.8 på denne maskinen slik den står nå, så jeg vil på det sterkeste anbefale at du holder deg på Snow Leopard.

Har du orginal-platene som fulgte med maskinen, så bør du forsøke en clean install fra disse.

Om du mangler installasjone-diskene så må du nesten prøve å få lånt noen. Hør i venne-gjengen om noen har "Mac OS X Snow Leopard - Box Set". Den versjonen lar seg installere på alle IntelCore2 Duo maskiner.

Skal du kjøre OS X 10.9 så bør maskinen oppgraderes.

Din modell kan ta opptil 8 GB minne, (jfr http://www.everymac.com/systems/apple/m ... specs.html )

Det er også billige Samsung 840 EVO - SSD - disker ute i butikkene nå om dagen. Med en slik + minimum 4GB minne burde du kunne kjøre OS X 10.9 uten altfor store problemer.

Disk + minne er ganske plundrete å få montert i Mac mini, men det bør være overkommelig for de fleste. Det ligger gode guider på iFixit.com, les igjennom disse før du bestemmer deg.
medlem i 194 måneder
 

Re: Fryser under Clean install av Maverick

Innleggav Gutten i Røyken » ons 16.07.2014 22:24

  • Steg 1, pakk maskinen inn i et ullteppe. Tre en skinnlue over skjermen og godt over kantene, slik at ørene ikke fryser.
  • Steg 2, forsøk igjen.
medlem i 126 måneder
 


Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron