Mac Mini, FusionDrive og Trim Enabler

Diskusjon rundt Apples iMac

Mac Mini, FusionDrive og Trim Enabler

Innleggav Jonas.J » tir 30.12.2014 19:31

Har fått følgende problem som jeg faktisk ikke vet om er noe problem.
På denne maskinen - Mac Mini mid 2011- kjører jeg Yosemite og Boocamp (Win 7). Bootcamp ligger på HGST Travelstar, 300 GB. Disken er på 1 TB. Resten brukes til Yosemite, kapasitet 939 GB, brukt 102 GB.
Når jeg kjører Trim Enabler så får jeg følgende melding angående Travelstar disken; "Volume not writeable or low on space".
Det er ingen ting å si på ytelse av maskinen, den arbeider hurtig og lett.
Jeg lurer likevel på om jeg skal "skille" diskene og kjøre Yosemite på SSD-disken, Samsung 840 EVO 250 GB (ja, jeg har oppdatert firmware).
Noen som har vært borti noe liknende?
Kanskje det rett og slett ikke er noe å bry seg om?
medlem i 151 måneder
 

Re: Mac Mini, FusionDrive og Trim Enabler

Innleggav lazyjacket » tir 30.12.2014 20:52

Tror jeg ikke du skal bry deg noe om altså. TRIM enabler vil i verste fall ikke gjøre noe, i beste fall skru på TRIM på Samsung-disken. Hvis alt fungerer fint og ytelsen er god, ser jeg ikke noen grunn til å endre på oppsettet. SSDen har jo en form for garbage collection som skal renske opp og holde på uansett.

Ville tatt grep den dagen du måtte oppleve noe tap i ytelse.
medlem i 132 måneder
 

Re: Mac Mini, FusionDrive og Trim Enabler

Innleggav Jonas.J » tir 30.12.2014 21:00

Ja, etter å ha studert dette "problemet" en stund og lest en hel del på nettet, er jeg enig med deg.
Alt fungerer kjempefint og maskinen er lynrask.
På den andre minien min der jeg ikke har Bootcamp, får jeg ikke denne meldingen. Også den fungerer kjempeflott.
Jeg vurderte en stund å gå tilbake til Mountain Lion, men Yosemite er etter min mening det beste systemet til nå. Vi må kanskje leve med at Apple har begynt å bli vanskeligere når det gjelder 3-parts hardware ...
medlem i 151 måneder
 


Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron