Jakten på den gyldne mini i7

Diskusjon rundt Apples iMac

Jakten på den gyldne mini i7

Innleggav krovoll » tir 01.09.2015 12:22

Det er meg igjen.....
Ble bare rot med meg på Finn

Fant meg en ny mini. En Late 2012 med 2,6 og 16gb ram. 1TB disk. "Excellent condition"

Den kan jeg få for 600 quid. Den står i Foulden ved Edinburgh.
eBay altså.

Nå er jeg overhode ikke engestelig for hva det måtte være av tollgreier. har kjøpt meg flere blurayspillere fra utlandet.

Men dette er jo brukt. Selv med PayPal tryggheten, selv om denne selgeren er longtime member, så er jeg noe nervøs for å handle dette.

Eller? Noen som kan "trøste"?
medlem i 232 måneder
 

Re: Jakten på den gyldne mini i7

Innleggav Helge Hafstad » tir 01.09.2015 14:15

Men dette er jo brukt. Selv med PayPal tryggheten, selv om denne selgeren er longtime member, så er jeg noe nervøs for å handle dette.


Da må du ev vente til du finner en her på berget. Det går jo an å annonsere etter en, også.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Jakten på den gyldne mini i7

Innleggav krovoll » tir 01.09.2015 15:37

Er vel ute etter "hva er er smertegrensen". Hva vil jeg / vi virkelig betale for en slik i7....Fant en 2.3 i Washington DC. Den vil komme på 850 usd (minst)
De siste to norske på finn ble solgt for rundt 7500. Som i Norge så er maskiner uten ekstra betydelig rimeligere.

Kan jeg virkelig betale 10k for en engelsk/ amerikansk mini. Det er vel spørsmålet. Fordelen med USA er at jeg får den sendt via min postkasse i Oregon, Fedex hjem, blir nok billigere, sikrere og raskere frakt enn Posten Norge /UK Royal Mail fra Edinburgh.

Edit. Den i usa gikk nå for usd 920. Syns nok det var mye.
medlem i 232 måneder
 

Re: Jakten på den gyldne mini i7

Innleggav bzzlink » ons 02.09.2015 8:38

Wow visste ikke at disse gikk for såpass mye fortsatt.

Jeg kjøpte min i7 med en gang den kom ut i 2012. Mac mini må være verdens billigste datamaskin å eie :)

Kjøpte en Mac mini 1,83 core2duo i 2007. Brukte den som server og mediaavspiller i 5 år, og solgte den for 1800,- i 2012.
medlem i 192 måneder
 

Re: Jakten på den gyldne mini i7

Innleggav krovoll » ons 02.09.2015 13:55

...... og der gikk en makan 2.3 i7 for tusen dollar. Det var remjende billig. De fleste selges for rundt 1300 (amazon.com har nemlig brukte for 1500)

--- og der spratt prisen i været for 2.6 som jeg så på i Birmingham, den blir det ca 900 engelske for. Også det relativt billig

Tror jeg dropper hele md388 greia, må jo kjøpe den brukt til overpris.

Lefdal har MGEq2 til 8088,- idag. Fristende ...
medlem i 232 måneder
 

Re: Jakten på den gyldne mini i7

Innleggav Valotunk » ons 02.09.2015 19:42

Gjorde et søk på Ebay nå nettopp og det er jo helt hinsides priser som forlanges for disse.

Det må jo være et signal om at Apple gjorde en "tabbe" med de nye 2014 modellene...
medlem i 198 måneder
 

Re: Jakten på den gyldne mini i7

Innleggav Superhai » ons 02.09.2015 23:07

Det frister nesten å selge min maskin nå. Med tanke på at jeg kjøpte den hos Spaceworld på salg for 4990, så ser det jo ut som verdien har doblet og nesten tredoblet om jeg spiller kortene rett.
medlem i 131 måneder
 

Re: Jakten på den gyldne mini i7

Innleggav krovoll » tor 03.09.2015 9:30

Er tilbake på 2012
Kan bare ikke kjøpe 2014 i solidaritet med oss alle som forventet en bedre mac mini etter den fantastiske 2012 årgangen

Har to på eBay jeg nå følger til døra
En 2.3 som avsluttes idag, den vil ende på ca 750 quid
En 2.6 som avsluttes lørdag, blir over 800 tror jeg

Jeg har vel bestemte meg for den siste, eller?
Tenker vel å la den idag bli overbydd, så legger jeg inn et
høy maksbud på 2.6 så får jeg sitte og glo på budrunden lørdagen.

Leveri håpet om at min annonse på finn skal gi en norsk en,
men ser dårlig ut det.....

edit;
Ga opp de engelske. Gikk opp for meg at tillegget for porto og toll ville bli minimum 200 pund. Ser ut til å være en nyordning på eBay ?
Kjøpte meg en MD 388LL/A i uåpnet hvit boks "Refurbished by Apple" fra amazon.com og tok med Corsair 16gb ram isamme slengen.
Ca 1200 usd totalt Blir sikkert bra, Fedex hele ruta.
medlem i 232 måneder
 

Re: Jakten på den gyldne mini i7

Innleggav skullman » tir 08.09.2015 11:56

Kanskje litt for sent nå men jeg vurderer å selge: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=64080671
medlem i 198 måneder
 

Re: Jakten på den gyldne mini i7

Innleggav Jonas.J » tir 08.09.2015 12:26

Jeg følte meg litt dum da jeg oppgraderte mine 2 Mac Minier Mid 2011 like før de nye kom. Om det var forutanelser skal ikke jeg påstå.
Jeg vurderte å skaffe meg en i7 2012, den gangen gikk de for "slikk og ingenting".
Har nå fått i7, men Mid 2011 den og, til 4000 kr.
Verd hver krone.
Det er bare å innse (selv om det er ubehagelig), med de siste maskinene har Apple tatt et (kjempeskritt), bakover.
Det er første gang.
Men siste ....
medlem i 151 måneder
 

Re: Jakten på den gyldne mini i7

Innleggav krovoll » tir 08.09.2015 16:53

De to i England gikk for hhv 700 og 770 pund, med eBays obligatoriske shipping, er vi på 12500 ferdig fortollet uthentet postkontoret i Trondheim. Gid a meg! Men begge var gode md388 fra svært seriøse selgere, hhv konfeksjonsbutikk for damer og en lokal databutikk.
Min gyldne mini, en brown box refurbished by Apple, vil bli på ca ti tusen ferdig fortollet levert på døra her i Orkdaln. Du får bare ikke billigere i utlandet for tida, jeg kom over noen billigere i usa men det var noe fishy med alle, sistemann hadde oppgradert diskene, men ikke fått på plass alle skruene.
Dette bekrefter muligens flere ting, det generelle høye prisnivå på md388, Norge er generellt blitt billig på elektronikk ifht usa og europa og apples tragikomedie, hvorfor erstatte gode produkter med mindreverdige.
medlem i 232 måneder
 


Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]