MD387 vz MD388?

Diskusjon rundt Apples iMac

MD387 vz MD388?

Innleggav krovoll » tir 08.09.2015 17:17

Skulle fått to ord om forskjellen på de to, innmaten altså. Snakker ikke om den påloddede prosessoren, som er hele forskjellen, også prismessig ;)

Nei, du ser, jeg fikk det travelt med å fullføre den gyldne mini.
Har hatt en planlagt gråstær operasjon idag, litt molefonken ennå...

Etter at jeg kjøpte en god MD388 fra amazon i forrige uke, dukket det sannelig opp en md387 på finn i går morges. Billig, svært lite brukt og bygd i mars 2013. Slo til umiddelbart.

Sukk, jeg blir så pratzom av narkose. Men nå får jeg løst alle dataproblem for lang tid frem.
Altså, disken på md387 skal ut og erstattes med 1tb fra md388. Den dyre md388 skal altså fjernes ram og disk, 16 gb skal inn og en evo ssd på 500gb skal inn. Tror jeg venter med å sette inn den nye seagate m9t 2 tb disken på md 388 til opr er helt restituert. Når begge er ferdige, skal md387 få en bootbar diskcopy fra min 2009 mini, og min md388 ditto fra min havarerte macbook pro(usikker på metodikken der, må vel ha mbp disken i et eksternt kabinett tror eg) Da blir md387 mors nye mac, med plass til alle hennes bilder fra ferier i de siste femten år. Tror 4gb blir nok minne til mor. Det er vel ikke noe som heter billig billig ram for mac, hvis man da ikke finner noe på Finn?


Jeg trenger litt trøstens ord i sakens anledning. Jeg kjenner jo fremgangsmåten i detaljer, har jo lært meg enhver detalj fra i fixit sine sider.
Trodde jeg gjorde det på min macbook pro også, som kjent gikk det harddiskbyttet rett i d... Min kjære macbook våknet aldri mer tillive. Så jeg er blitt skremt, er jeg blitt for eldet, må jeg leie meg hjelp...
medlem i 232 måneder
 

Re: MD387 vz MD388?

Innleggav Morse » tor 12.11.2015 21:06

Håper operasjonen var vellykket! Hvor langt er du kommet med maskinene?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]