Mac Mini starter ikke opp.

Diskusjon rundt Apples iMac

Mac Mini starter ikke opp.

Innleggav geiroy » lør 16.12.2017 12:10

Min svoger har en mini-mac fra sent 2009. Den har blitt så full at den ikke lar seg starte. Jeg har tatt ut HD og koblet den til min macbook men finner ikke HD i finder.
Prøvde nå med min iMac, men det samme skjer der.
Jeg finner den i Diskverktøy men ikke i finder. Har prøvd andre usb-innganger og tatt omstart uten at noe hjalp.
Ja har tatt rep. i diskverktøy to ganger og der svares det at den er helt iorden.
Jeg har valgt finder -> valg -> vis eksterne disker/harddisker på skrivebordet og de var allerede haket av.
Når jeg kobler den til usb-inngangen fra kabinettet den nå ligger i, så blinker den grønne lampa på kabinettet en liten stund og etter hvert lyser den konstant.
Hva bør jeg gjøre?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Mac Mini starter ikke opp.

Innleggav Helge Hafstad » lør 16.12.2017 12:23

Der er 2 problemer her og ikke helt klart hva som er viktigst for deg. Men jeg ville tro at det er dataene som er det største problemet. Da trenger du et program som fx DiskWarrior for å se om der er noe håp.

Maskinen vil mest sannsynlig starte opp fra en annen disk. Har du en ekstern disk eller USB-minnepenn med system så prøv ev det.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac Mini starter ikke opp.

Innleggav geiroy » man 16.04.2018 12:27

Ja, det er nok dataene som er det viktigste her. Min svoger har allerede kjøpt ny maskin så den saken er grei. Jeg har forøvrig, som jeg skriver, prøvd å åpne disken ved å koble den til min iMac uten at det hjalp.
Skal prøve det du sier ang. DiskWarrior så får jeg se om det løser seg. Skal jeg da innstallere DW på min iMac og koble denne problemdisken til der?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Mac Mini starter ikke opp.

Innleggav Helge Hafstad » man 16.04.2018 12:52

Ja, koble den til og velg den i DiskWarrior deretter.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Mac mini



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron