Trenger hjelp med oppstartsdiskett til gammel Mac

Diskusjon rundt eldre Apple-maskiner

Trenger hjelp med oppstartsdiskett til gammel Mac

Innleggav MRGull » ons 16.01.2008 16:07

På ett av høstens loppemarkeder gikk jeg til anskaffelse av litt av en dinosaur - en MacIntosh SE. Problemet er den at maskinen krever en oppstartsdiskett, hvilket jeg ikke har, men den kan lages dersom man har en Mac, en diskettstasjon og en diskett på 800k, hvilket jeg heller ikke har.

Er det noen som kunne være behjelpelig med å lage en slik oppstartsdiskett til meg? Fremgangsmåten er beskrevet i det nederste avsnittet på denne siden, og etter det jeg har forstått skal det kunne gå ganske knirkefritt.

Dette ville gjort meg skikkelig glad!

Mvh PC-bruker.
medlem i 194 måneder
 

Re: Trenger hjelp med oppstartsdiskett til gammel Mac

Innleggav Frants » ons 16.01.2008 17:13

Har en svoger som har en SE stående på hytta si. Den fungerer helt OK, og jeg kunne sikkert fått kopiert over en systemdiskett eller to til deg (kanskje noen kule programmer også - Fools Errand, Deja Vu, Scarab of Ra og Dark Castle er jo klassikere). Problemet er at han vel ikke skal på hytta før til påske, så send meg en PM nærmere påsketider hvis du da fremdeles har behov for det.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Trenger hjelp med oppstartsdiskett til gammel Mac

Innleggav MRGull » fre 18.01.2008 1:17

Takk, det er kjempegreier. Og noen programmer i tillegg ville vært fantastisk! Skal sende deg en pm, om ikke annet for å minne deg på det :)
medlem i 194 måneder
 


Returner til Eldre maskiner



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]