Eldre Imac og Ekstern HDD. Fungerer ikke.

Diskusjon rundt eldre Apple-maskiner

Eldre Imac og Ekstern HDD. Fungerer ikke.

Innleggav takkskalduha » lør 14.11.2009 12:14

Har gått til anskaffelse av en ekstern harddisk, en Western Digital 1 TB, for å tømme innholdet på min iMac G4, fra 2001. Den har 80 GB intern harddisk og operativ systemet er oppgradert til Tiger.

Før jeg prøvde å formatere den eksterne HDD var den innom en PC for overførsel av matriell til min nye MacBook Pro. Når jeg nå skal prøve å tømme min stasjonære iMac- får jeg ikke opp HDD selv om jeg sletter og patisjonerer den i diskverktøy. HDD fungerer fint med MacBook pro men med min iMac får jeg feilmelding: input/output error når jeg sletter eller partisjonerer disken.

Noen glupe hoder der ute?

:bitchin:
medlem i 173 måneder
 

Re: Eldre Imac og Ekstern HDD. Fungerer ikke.

Innleggav ipmil » søn 15.11.2009 15:50

Denne diskusjonen på apple sitt forum gir noen tips: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1209139

1. Start maskinen din fra Tiger cden og prøv å formater derfra
2. Formater disken til FAT32 fra en PC og ikke NTFS)
3. Last ned WD LifeGuard. Det skal være en sikkerhetsinstilling som kan skrus av. Har ikke kalrt å finne ut hvilken.
4. Last med MacDrive på en PC og formater til HFS derfra.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Eldre Imac og Ekstern HDD. Fungerer ikke.

Innleggav takkskalduha » søn 13.12.2009 22:36

Til alle frustrerte i min situasjon. Løsningen er å gå til anskaffelse av en LaCie ekstern harddisk. Nå går alt toppers og er overført. Western Digital anbefales ikke i forhold til hva jeg ville utrette.
medlem i 173 måneder
 


Returner til Eldre maskiner



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron