Hvor mye får man for en Mac fra 2009?

Diskusjon rundt eldre Apple-maskiner

Hvor mye får man for en Mac fra 2009?

Innleggav jorundt » søn 14.08.2011 11:01

Hei!

Jeg vurderer å selge Mac´en min og lurer på hvor mye jeg får for den. Det er en Mac Mini med 2 GHz Intel Core Duo 2 prossesor. Hukommelsen er på 1gb. Slik jeg har den nå er det 63.3 GB ledig plass etter bruk siden 2009. :-)

Men spørsmålet er altså hvor mye jeg får for denne Mac´en...? :-D
medlem i 158 måneder
 

Re: Hvor mye får man for en Mac fra 2009?

Innleggav Traktor » søn 14.08.2011 11:06

Hvor my ledig plass du har på den er vel mindre relevant, da du sansynligvis kommer til å formatere disken før du selger den. Jeg vil tippe du får 1500 kr kanskje 2000 kr.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Hvor mye får man for en Mac fra 2009?

Innleggav svano » søn 14.08.2011 11:33

Jeg ville prøvd meg på 3000,- først (og vært åpen for å gå ned til 2500,-). Mitt inntrykk er at Mac mini holder seg greit i pris og 1500-2000 syns jeg er for lite for denne til tross for at den må(bør) oppgraderes med ram.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Hvor mye får man for en Mac fra 2009?

Innleggav danibo77 » søn 14.08.2011 11:40

Om du skal legge den ut på f.eks. Finn.no bør du sette prisen litt høyere. @Traktor pleier å gå hardere ut enn så. Spesielt da "vi nordmenn liker å prute og ha is i magen" ;)

Nei da, det var en spøk.

Ville lagt meg på 3000,- som sagt over her. Mac mini holder seg merkelig godt i pris. Dessuten har du da pruterom :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Hvor mye får man for en Mac fra 2009?

Innleggav Traktor » søn 14.08.2011 11:59

Nå var det snakk om hva jeg trodde du kom til å FÅ for den, ikke hva du burde legge den ut for. Jeg er helt enig i at man skal legge inn litt rom for pruting. Forøverig synes jeg det er ganske latterlig at folk betaler så mye for en brukt mac mini. Men den er jo verdt det folk er villige til å gi for den. Dette er modellen før unimbody designet ikke sant?
Sist endret av Traktor den søn 14.08.2011 12:26, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Hvor mye får man for en Mac fra 2009?

Innleggav danibo77 » søn 14.08.2011 16:04

Traktor skrev:Forøverig synes jeg det er ganske latterlig at folk betaler så mye for en brukt mac mini. Men den er jo verdt det folk er villige til å gi for den.


Kan ikke være mer enig!

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Hvor mye får man for en Mac fra 2009?

Innleggav artikallj » søn 14.08.2011 16:41

Markedsstyrt pris er det ja.

Men jeg skjønner godt hvorfor da jeg har hatt flere av disse selv opp gjennom.
Jeg har alltid kjøpt brukt og da gjerne standard modeller. Deretter oppgradert med maks minne og hdd. Så hatt de en stund før jeg har solgt og tjent penger på hele greia.

Dessuten har jeg hatt i årevis, og har fortsatt, en Mac mini 2006 med 1.66GHz Intel Core 2 Duo prosessor stående som server døgnet rundt siden starten av 2007. Den har ikke vært av på flere år annet enn ved strømbrudd og ved oppgradering til Leopard og Snow Leopard. (Den blir ikke oppgradert til Lion)

Så at det er meget gode maskiner gjør nok at folk gjerne kjøper disse og betaler litt for kvaliteten og stabiliteten disse maskinene har. Mange ser muligheten til å få seg en liten nett server og kanskje også, noe den spesifikke modellen gjør veldig greit, bruke de som HTPC. I alle fall de som ikke er hardbarkede

Når jeg kan ha en maskin stående på det viset jeg har gjort så synes jeg det er en meget fin, og ikke minst en meget makelig, opplevelse. Og det jeg betalte den gang jeg kjøpte den, delvis litt brukt, var en meget hyggelig pris også så jeg er mer enn fornøyd med mine erfaringer på disse maskinene.
medlem i 152 måneder
 


Returner til Eldre maskiner



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]