Oppdatering av osx 10.5

Diskusjon rundt eldre Apple-maskiner

Oppdatering av osx 10.5

Innleggav ulfja » lør 27.08.2011 23:58

Hei

Er det mulig å oppdatere en eldre macmini med Osx 10.5 til det nyeste oprativsystemet og Ilife 11?

Vår Mac mini kan ikke vise bildene til det nye kameraet når man bruker RAW, vi bruker kun dette formatet.

??
medlem i 181 måneder
 

Re: Oppdatering av osx 10.5

Innleggav artikallj » søn 28.08.2011 0:23

Om maskinen takler RAW format kommer vel litt an på OS'et den kjører og hvilken type RAW du har. Jeg har selv Nikon og .nef. Sitter på en PowerBook 12" 1,25GHz og OS 10.5.8 for øyeblikket. Har tidligere hatt 10.4, men bestemte meg for å oppgradere til 10.5 for litt siden.

Selv med OS X 10.4 på denne maskinen så taklet den mine .nef bildefiler. Jeg har iPhoto 5.0.4, men det er ikke der støtten for filformatet ligger, det ligger i selve OS X.

Du har selvsagt forsøkt å oppdatere via plemenyen? For å se om der ligger oppdateringer for RAW der mener jeg.

Men om du ønsker å oppgradere til nere operativsystem og nyere iLife pakke skjønner jeg deg likevel. Men det hadde vært greit å vite hvilken maskin du har for å kunne svare deg om dette er mulig. Dette finner du på eplemenyen og om denne maskinen.
medlem i 152 måneder
 


Returner til Eldre maskiner



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]