LC eller plus

Diskusjon rundt eldre Apple-maskiner

LC eller plus

Innleggav tor77 » fre 11.09.2015 19:18

Hei,

Jeg er litt i det nostalgiske hjørnet for tida og ønsker å kjøpe den samme mac-modellene jeg hadde da jeg var liten.

Det var plus og en LC.

Er det noen der ute som har disse?

Tar også en SE30.

Pris tenkte jeg 500-1500 avhengig av tilstand..

Ta kontakt på om du skulle ha en. telefon er ni atten åttifem sju fire en.

mvh
Tor
medlem i 102 måneder
 

Re: LC eller plus

Innleggav Gurre » fre 11.09.2015 22:51

Jeg har en SE30, men videokortet (eller hva det nå heter) er defekt - en vanlig feil på disse maskinene.

Jeg kjøpte den for å kjøre A/UX, og det går forsåvidt greit, men skjermen har masse striper pga. videofeilen.

Vet noen om jeg bare kan bytte "videokortet" med tilsvarende fra en Mac Plus (som jeg også har, uten tastatur og mus, som jeg ga bort til UiO for noen år siden)?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: LC eller plus

Innleggav tor77 » lør 12.09.2015 9:12

Hva tenkte du deg for begge maskinene da?

T
medlem i 102 måneder
 

Re: LC eller plus

Innleggav Gurre » lør 12.09.2015 11:32

tor77 skrev:Hva tenkte du deg for begge maskinene da?

T


Du har nok misforstått. Jeg har ikke tenkt å selge disse, men har lyst til å få SE30-en i orden.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: LC eller plus

Innleggav Morse » lør 12.09.2015 19:58

tor77: Har en LC475 stående, en av de kjekkeste maskinene jeg har hatt. Du kan få den, hvis du betaler portoen, eller kan få den hentet her i Stavanger. (Will miss it, sniff! :-( )

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: LC eller plus

Innleggav Sigdal » søn 25.03.2018 21:30

Gurre skrev:Jeg har en SE30, men videokortet (eller hva det nå heter) er defekt - en vanlig feil på disse maskinene.
Jeg kjøpte den for å kjøre A/UX, og det går forsåvidt greit, men skjermen har masse striper pga. videofeilen.
Vet noen om jeg bare kan bytte "videokortet" med tilsvarende fra en Mac Plus (som jeg også har, uten tastatur og mus, som jeg ga bort til UiO for noen år siden)?

----------------
Dette er vist en vanlig feil pga at kondensatorene er på logikkortet lekker og lager kortslutninger rundt omkring. Først må kortet vaskes. Så er det ca 10 kondensatorer å bytte. Det beste er å bruke to loddebolter samtidig når man løsner kondensatorene ;) Jeg byttet de til elektrolyttkondensatorer som man får kjøpt i samlepakker på Kjell.com. Google på "SE/30 recap".

At de gamle maskinene ikke booter eller ikke har lyd kan også skyldes disse kodensatorene.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 


Returner til Eldre maskiner



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]