Min ColorClassic med ethernettkort

Diskusjon rundt eldre Apple-maskiner

Min ColorClassic med ethernettkort

Innleggav Sigdal » man 13.06.2016 22:48

Jeg får nå en fin ColorClassic på Ebay fra England som også har Ethernetkortet montert. Savnet etter litt større fargeskjerm ble for stort ifht SE/30en :-) Det jeg lurer på er om det er mulig å koble den sammen i nettverk med min iMac som kjører OSX10.7.5 ved å kjøre det programmet som er nevnt i tredje kommentar her: http://vintagemacmuseum.com/getting-files-off-old-macs/
Spørsmålet er vel, slik som jeg har forstått det, om OS7.5.3 og OSX 10.7.5 har kompatible versjoner av AppleShare? Evt, er det andre måter å få det til på? Det hadde vært nyttig å enkelt kunne overføre lydfiler mellom de to maskinene, typisk på opp til 1Mb i størrelse.

Det andre spørsmålet er om noen har tips til hvordan maskinen bør pakkes for at den skal tåle postgangen fra England?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Min ColorClassic med ethernettkort

Innleggav torsteng » tir 14.06.2016 10:24

Jeg har ingen svar til deg, jeg er bare litt nysgjerrig. Jeg er selv nostalgisk og har en samling av gamle hjemmedatamaskiner.. Men bruker du faktisk den SE/30 og planlegger å bruke Color Classic? Isåfall, hva bruker du dem egentlig til?
medlem i 165 måneder
 

Re: Min ColorClassic med ethernettkort

Innleggav Sigdal » tir 14.06.2016 14:25

Jeg bruker de til å styre gamle 80-talls synther og samplere :-)

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Min ColorClassic med ethernettkort

Innleggav AreKrishna » tir 14.06.2016 16:39

Jeg klarer ikke å finne noen enkel måte. Både Color Classic og Color Classic II kan kjøre max OS 7.6, og da er ikke AppleShareIP (dvs. via ethernet) støttet.

Men du kan jo komme på internett, enten med Microsoft Explorer (3!) eller NetScape, så da kan du jo maile lydene til deg selv

Kul Mac :-)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Min ColorClassic med ethernettkort

Innleggav Sigdal » man 27.06.2016 21:49

Floppydriven er ødelagt.

Men er det mulig å koble den opp mot den SE/30en jeg har, på en eller annen måte, og så overføre filer til ColorClassicen?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 


Returner til Eldre maskiner



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]