Brenne diskimage til floppydisk i OS7 ?

Diskusjon rundt eldre Apple-maskiner

Brenne diskimage til floppydisk i OS7 ?

Innleggav Sigdal » fre 07.09.2018 21:56

Jeg fikk tak i ett fint lite ethernett kort til ColorClassicen (fra nå CC) fra en på Ebay til en svært billig penge (new old stock). Installeringen gikk fint, men driveren måtte installeres fra diskett - å kopiere filene på disketten over til harddisken og så dobbeltklikke på installeren førte til stopp og spørsmål om å sette inn disketten.. (Jeg fikk byttet diskettstasjonen i CCen til en som virket og da ordnet det seg :-) )

Nå skal jeg til med installering av ett Asante MacCon ethernettkort i SE/30en. Her følger det ikke med diskett, men jeg fant en installer på internett, som står merket som diskimage. Jeg frykter da at denne også kun vil fungere fra diskett. Så da tenkte jeg å være føre var og prøve å brenne dette bildet til diskett før jeg setter i gang. Lar dette seg gjøre i OS7 og i tilfelle hvordan?

Ps: jeg har også en usb diskettstasjon og mulighet for å brenne denne i OSX. Men utifra hva jeg erindre fra pc´er tidligere så vil antakelig ikke dette fungere med usb diskettstasjon, det bør være en internmontert diskettstasjon for å kunne brenne disketter slik at de fungerer?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Brenne diskimage til floppydisk i OS7 ?

Innleggav Sigdal » søn 09.09.2018 17:09

Løst.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 


Returner til Eldre maskiner



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]