iBook skjerm blir svart

Diskusjon rundt Apples iBook

iBook skjerm blir svart

Innleggav HelgaVictoria » man 29.09.2008 18:15

Jeg har en iBook G4, kjøpt i desember 2005. I det siste har skjermen begynt å gå svart når jeg bøyer den litt mot meg. I begynnelsen gikk det over hvis jeg la skjermen helt ned, slik at den går i dvale, og så tok den opp igjen. Men nå må jeg starte maskinen på nytt for at skjermen skal virke igjen. Jeg må være kjempeforsiktig når jeg bruker den slik at skjermen ikke blir svart igjen... Noen som har erfaringer og mulige løsninger??
medlem i 219 måneder
 

Re: iBook skjerm blir svart

Innleggav Hans Georg » lør 04.10.2008 10:29

vet ikke no annen løsning enn og sende den inn på reperasjon, det er jo antagelig vis forbindelesen mellom skjerm og selve macen som er dårlig da! kanskje en skjermkabelen ligger løs, eller holder på og ryke!

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: iBook skjerm blir svart

Innleggav mini_nikko » lør 04.10.2008 10:32

Mest sannsynlig som du fikk svar på så er det dårlig kontakt mellom skjerm og maskinvare. Det finner du fort ut om du plugger i en ekstern skjerm. Om den eksterne går svart så er det ikke dårlig kontakt kanskje men andre ting. Da blir det fort en tur til forhandler å høre om det er verdt å reparere.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: iBook skjerm blir svart

Innleggav bollo » tir 18.08.2009 16:34

Kjøpte min ibook i november 2005 og har det samme problemet, bare ikke like alvorlig. Skjermen fungerer noen plasser. Har vært slik i noen måneder, men nå tenker jeg det er på tide å fikse det, før det går helt galt. Hvor lang tid tar det og hvor mye kommer det til å koste tror dere? Hvordan gikk det med deg HelgaVictoria?
medlem i 175 måneder
 

Re: iBook skjerm blir svart

Innleggav HelgaVictoria » tir 18.08.2009 17:08

Jeg gjorde ikke noe med det, men fant ut etterhvert at jeg bare måtte ha den i dvale for å få lys i den igjen. Fant ut etterhvert at det kanskje var på tide å kjøpe ny maskin, så nå har jeg gjort det :)
medlem i 219 måneder
 

Re: iBook skjerm blir svart

Innleggav Borge63 » tir 18.08.2009 17:18

Har samme problemet og vet nå hva det er.
Strøm krets kortet akurat inenfor der du setter kontakten på maskinen er
får kontakten på laderen dårlig kontakt,og da går maskinen rett inn med svart kjerm.
løsningen er så lang og restarte maskinen,men holder på og demontere
min akurat nå,for og se hva jeg kan gjøre med det lille krets kortet runt
kontakten PÅ maskinen.....
On du tar en tannpirker bøyer ut de små kontakt flatene du ser inne i kontakten på maskinen der HANN delen på lader kontakten går inn vil det hjelpe en stund......

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: iBook skjerm blir svart

Innleggav Dr.Pepper » tir 18.08.2009 17:49

Da vil jeg anbefale deg til å opprette nettverk med den gamle iBooken, bruk skjermdelings funksjonen i Leopard. Da vet du hvertfall om det er skjermen eller noe annet som feiler maskinen.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 


Returner til iBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]