av Dorkfish » tir 31.03.2009 10:45
Det er riktig nummer du har. Det er derimot ikke sikkert at du skal betale. Jeg har ringt dit et par-tre ganger selv, men jeg har aldri betalt. Jeg er ikke helt sikker på hva det er som avgjør om du betaler eller ikke, men jeg tror at dersom du får hjelp der og da til å fikse maskinen, så koster det penger. Hvis det derimot viser seg å være hardwarefeil som skal gå på garanti/reklamasjon, så betaler man ikke.
Kanskje noen kan bekrefte eller avkrefte dette? Jeg tror det er slik.
Ettersom du har en iBook uten løst Airport kort, så er det 2005 modellen du har. Det vil dermed bety at dersom maskinen er kjøpt i Norge, har du mulighet til å reklamere på det produktet. Den skal jo holde mer enn 2 år, dermed skal det være 5 års reklamasjonsrett.
I teorien betyr dette at du skal få den fikset gratis, så sant du ikke har rotet for mye inni maskinen på egen hånd.
Teori og praksis er dessverre ikke alltid det samme, og treffer du en danske eller en svenske på support, kan det bli vaskeligere enn nødvendig. Be om å få snakke med en norsk support medarbeider som kjenner norsk kjøpslov.
Lykke til!