samme beskjed

Diskusjon rundt Apples iBook

samme beskjed

Innleggav monica1970 » ons 03.06.2009 11:20

Har enda ikke fått ibooken orden.
Får denne beskjeden : you need to restart computer, hold down the power button for several seconds or press the restart button, når jeg plugger inn mus.
Sitter med to cd plater, og jeg kjøpte ibook nr 1 i mars 2004, (den er ok) og den med problemet :you need to restart computer, hold down the power button for several seconds or press the restart button, i mai 2004. Jeg aner ikke hva plater som hører til de to ibook.

Når jeg setter inn platen får jeg igjen; you need to restart computer, hold down the power button for several seconds or press the restart button , på nytt. Mulig jeg må levere den inn på verksted, og noen som vet hva det kan bli kostende. Dyrt kanskje ?
medlem i 226 måneder
 

Re: samme beskjed

Innleggav SeaLion » ons 03.06.2009 15:39

Prøv følgende ved oppstart (sletting av oppstartsminne):
• Hold nede tastene alt+eple+P+R til du hører oppstartlyden to ekstra ganger.
• Slipp tastene og la maskinen starte opp normalt.

Gi tilbakemelding her.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: samme beskjed

Innleggav monica1970 » ons 03.06.2009 20:33

siste utvei var jeg tok re innstall på nytt og når jeg plugger inn mus, får jeg denne beskjeden her:
you need to restart computer, hold down the power button for several seconds or press the restart button,

Jeg har en mistanke det er usb porten er noe feil med, og maskinen funger fint og er raske på nett og ikke noe feil med noe med den.
Eneste minus er at jeg mistet endel data som lå på HD før jeg reinstall alt på nytt. Viktigste er at maskinen fungerer.
Bruker nå trådløs mus og det er ikke noe problem.
medlem i 226 måneder
 


Returner til iBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]