vel...
Prisen på 500 kr er vel ganske høy for en slik ledning de færreste vil ha bruk for mer enn til å redde disker fra ødelagte maskiner.
Jeg står fortsatt på mitt om å kjøpe det eksterne kabinettet, for da kan du bruke harddisken som lagring senere. Backup er en veldig fin ting, håper du begynner med det fra nå

Uansett: Du må ta fra hverandre maskinen. Det er ikke veldig vanskelig hvis du følger en guide, den viser deg hvilke skruer du skal ta opp og i hvilken rekkefølge. Og det vanskeligste er jo å sette den sammen igjen, men det er jo ikke du avhengig av.
Kjøp et eksternt kabinett som passer til IDE-disk, feks det jeg linket til i sta, ta fra hverandre maskinen og putt harddisken i kabinettet. Putt USB-kabelen i en annen Mac (du vil ikke kunne lese denne disken fra windows uten spesiell programmvare pga. formatet den er formatert i), og overfør alt du trenger.
Så har du fått deg en ekstern harddisk i tillegg, lykke til.
Edit; Ja, den skal da passe. Jeg vet ikke hvorfor det står at den stopper å støtte i OSX 10.1.3. Slikt skal ikke ha noe å si når du går fra noe gammelt til noe nyere. På deres hjemmeside står det:
Support USB2.0 in Windows 98SE, 2000, ME,
XP and Mac OS, OSX. (USB 1.1 Compatible).
Edit 2: Evt heller kjøp
detteLeste at de gamle diskene mulig kan trekke for mye strøm til at USB klarer å forsyne nok, og at du for å være på den sikre siden kanskje burde kjøpe kabinett med FireWire.
Det er i tillegg mer praktisk til senere annledninger også