feil med usb

Diskusjon rundt Apples iBook

feil med usb

Innleggav monica1970 » lør 20.06.2009 3:26

Har nå funnet ut hva som feilet ibook G4, som jeg skrev om tidligere. Det er usb portene det er feil med, hardwarefeil fikk jeg vite. Skal man reparere dette blir det dyrt, ca 8-9000.- fikk jeg vite av en som jobber med mac.
Hver gang jeg kobler til mus, eller skriver eller minnepenn så får jeg denne beskjeden:
you need to restart computer, hold down the power button for several seconds or press the restart button

Så jeg velger heller å kjøp meg ny macbook enn å reparere en gammel mac fra 2004. Hva mener dere om det ? Det er jo bare snakk om 4-5 lappe ekstra, og da får jo man en helt ny maskin.
medlem i 225 måneder
 

Re: feil med usb

Innleggav iEdvard » lør 20.06.2009 3:43

Det er jo mest naturleg å kjøpe seg ny, når ei så gamal maskin byrjar å feile; seie ikkje det seg sjølv? Eg såg merkelg nok for meg eit TV-show, der programledaren seier: Monica har ein gamal iBook G4, men no byrjar maskinvaren i maskina å feile. USB-portane har nettopp slutta å virke. Monica har spurd "ekspertar" om kor mykje det vil koste å fikse feilen. Ho fekk eit prisoverslag som var til å tørke seg bak med stein av. Det ville kosta ho omkring 9000 kr for å få fiksa den lille feilen. Ho navigerer seg inn på Mac-forumet, Mac1, og skriv eit innlegg, der hovudpoenget er: skal han kjøpe seg ein heilt ny Mac, der ho får garanti på eitt år og andre forbrukarrettigheter, som gjer ho fordelar til tusen dersom maskina skulle feile innan rimeleg tid, eller skal ho reparere feilen, og behalde den gamle iBooken?

Det er nesten naturleg å kjøpe seg ny Mac, istaden for å fikse den iBooken du no har, som sikkert snart kjem til å feile totalt uansett. Det er sjølvsagt ditt val, men eg ville i alle fall kjøpt meg ny Mac.

Edvard.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: feil med usb

Innleggav prizma » lør 20.06.2009 8:22

Du har en iBook, kjøp en MacBook.
den koster 9000, like mye som å reparere din gamle G4.
Og snart kommer SnowLeopard, som du da kan bruke på din nye maskin =)

Ser ingen negative sider ved å handle ny.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til iBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]