Død G4, men ikke med batteri. Kortslutning?

Diskusjon rundt Apples iBook

Død G4, men ikke med batteri. Kortslutning?

Innleggav xlivarx » lør 11.07.2009 15:37

Har nå søkt en del rundt på forumet, uten å finne svar på mitt problem, som er følgende:

Knakk av tuppen på lader inni DC-inngangen på maskina, og den fungerte fint etter det, til batteriet var tomt. Skrudde opp maskina, satte inn nytt DC in-board med kabel (som er ok, dog for 14", som ikke skal bety noe), satte inn et annet oppladet batteri. Skrudde sammen maskina, og slo den på, hvorpå den fungerte helt fint når jeg kjørte den kun på batteri. Men jeg glemte å sjekke om den ladet, så når det andre batteriet var tomt, og jeg skulle skru på maskina med adapteren i, var det null reaksjon, ikke en lyd el noe. Død. Som sagt, både ny del, samt annen adapter er ok.(er dog kopi/hong kong) Og alt er skrudd sammen riktig.

Noen som har en formening? Kortslutning av noe slag? Sikring?

(har f.eks prøvd å starte kun med strøm, samt det med CMD-ALT-P-R og CMD-ALT-O-F, osv., uten at det skjer noen ting.)

Er takknemlig for alle forslag! Det kjipeste som uansett skjer er at jeg må kjøpe ny mac ;)
medlem i 221 måneder
 

Re: Død G4, men ikke med batteri. Kortslutning?

Innleggav datagutten » lør 11.07.2009 18:04

Lyser det på pluggen? I så fall, stemmer fargen med batteristatusen?

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Død G4, men ikke med batteri. Kortslutning?

Innleggav xlivarx » lør 11.07.2009 18:23

er ikke original lader, så det er ikke lys på den. derfor jeg er litt usikker på om problemet kanskje bare er så enkelt. Men når man får høre av pålitelige folk at den fungerer er det jo lett å tro blindt på det. Kan jo godt hende at det er så enkelt...
medlem i 221 måneder
 

Re: Død G4, men ikke med batteri. Kortslutning?

Innleggav datagutten » lør 11.07.2009 19:03

Har du fått bekreftet at den fungerer med akkurat din maskin eller maskinen du hentet dc kort fra? Kan hende at noen maskiner tolererer mer enn andre.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Død G4, men ikke med batteri. Kortslutning?

Innleggav xlivarx » søn 02.08.2009 23:19

Fikk tak i ny plugg, og alt fungerer nå... Mao mye skruing til ingen nytte :-p
Takk for svar datagutten!
medlem i 221 måneder
 


Returner til iBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]