flimmer på nettside

Diskusjon rundt Apples iBook

flimmer på nettside

Innleggav skmilla » tor 28.01.2010 19:22

Jeg har en velfungerende ibook 2005-modell (kjører tiger) som har begynt å oppføre seg litt merkelig. For omtrent en måned siden begynte skjermen å flimre i svart-hvite horisontale striper og felt, først så var det hele over så kjapt at jeg trodde jeg hadde sett feil, men etter hvert har det vart lenger (ca 2 sek). Så jeg begynte å google og konkluderte med at maskinen min var på vei ned i kjelleren. Jeg begynte å følge med når det skjedde for å se om det var noe system i dette her og da oppdaget jeg noe rart; det skjer kun når jeg åpner (for å lese) en ny tråd inne på forumsidene til bataljonen.no og det er ikke hele skjermen som flimrer -kun innholdet på nettsiden! Selve nettleserrammen er som normal (adresselinje m.m) og det skjer kun i safari (4.0.3) og ikke firefox.
Har noen en formening om hva dette kan være og har dere noen råd? Er det et hardwareproblem eller et problem med safari eller nettsiden? Å la være å gå inn på denne siden er ikke et godt råd, ei heller å begynne å heie på et annet fotballag;-)

På forhånd takk!
medlem i 189 måneder
 

Re: flimmer på nettside

Innleggav st0erk » tor 28.01.2010 22:12

Hei!

Dersom det ikke er flimmer i firefox, ei heller enn på andre sider enn bataljonen.no, så er det ikke hardwarefeil. Jeg har en formening om at nettsiden kanskje ikke er fullt ut tilpasset for safari, eller at du har noen problemer med safari. Dersom du ikke opplever flimmer med safari på andre nettsider, er det nok nettsiden som har begrensninger overfor safari.

Mvh,
Bård

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: flimmer på nettside

Innleggav skmilla » fre 29.01.2010 17:18

Tror nok som du sier at det ikke er et hardwareproblem, men synes likevel det er merkelig at jeg ikke har hørt om problemet fra andre (jeg har nyeste safari). Men jeg konkluderer med at det ikke er problemer med min maskin og puster lettet ut :-D Takk for svar!
medlem i 189 måneder
 


Returner til iBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron