Endelig 10.4. til iBook G4, men..?

Diskusjon rundt Apples iBook

Endelig 10.4. til iBook G4, men..?

Innleggav LittleMissyMac » tir 24.01.2012 19:52

Trouble selvsagt! Hvordan kunne jeg tro at dette skulle gå..sukk.

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg fikk en kopi av en installasjonsdisk til 10.4. siden ingen selger os'et lenger (jeg har prøvd å få tak i), men siden maskinen min leser brente cd'er gjorde jo ikke det noe.

Problemet er at jeg ikke kommer lenger enn til omstart av maskinen. Om jeg starter maskinen fra grunnen av med C inne, om jeg setter disken til oppstartmedium og også når jeg bare klikker på ikonet for å installere. Jeg kommer ikke lengre enn det.

Noen som vet hva jeg gjør feil?
medlem i 219 måneder
 

Re: Endelig 10.4. til iBook G4, men..?

Innleggav svano » tir 24.01.2012 20:13

Får du noen feilmeldinger?

2 mulige feilkilder kan være:
1) OS-et du prøver å installere er eldre enn maskinen, f.eks. om maskinen ble levert med 10.4.2 vil du ikke kunne installere 10.4 eller 10.4.1.
2) Du har kopi av en maskinspesifikk disk som ikke er for din iBook. Fra 10.4.2 (tror det var da, men det kom i løpet av Tiger mener jeg i hvert fall) ble diskene som fulgte med maskiner spesifikke for maskiner av samme type som den de kom med.

I begge disse tilfellene skal du få en feilmelding som sier at du ikke kan installere på denne maskinen.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Endelig 10.4. til iBook G4, men..?

Innleggav LittleMissyMac » tir 24.01.2012 20:35

Jeg har installert på maskinen fra før av 10.3.9., hvilket førte til at jeg regnet med at jeg kunne installere 10.4.- uten problemer. (Maskinen er registrert trademark 1983-2004). Han jeg fikk disken av burde vite om denne spesifikkiteten til diskene fra 10.4.2., og dermed ha gitt meg en tidligere programvare enn dette..hvis han tenkte seg om, selvsagt..

Uansett får jeg ingen feilmeldinger. Det (installasjonsprogramvaren) gidder bare ikke gjøre noe som helst. Rart.

Har du noen forslag videre?
medlem i 219 måneder
 


Returner til iBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron