iBook G3 - Hjelp til installering av Mac OS 10.4

Diskusjon rundt Apples iBook

iBook G3 - Hjelp til installering av Mac OS 10.4

Innleggav The Saint » søn 29.04.2018 2:33

Hallo folkens, har dratt fram min gamle iBook G3 fra skapet og for noen år tilbake hadde jeg installert 9.2.2 på den for en eller annen grunn. (Trur det var rett og slett nostalgi...)

Jeg finner ikke frem mine gamle retail 10.4 CD'er som jeg har tidligere brukt på denne iBook'en da den har kun CD-Rom. Så har sett litt rundt på nettet og funnet frem toast filer for 10.4 men uansett hva jeg gjør, får jeg dem ikke til og installere etter jeg har brent dem ut.

For eksempel, får beskjed at "can not make this disk bootable" når jeg går til og installere. Hjelper heller ikke ved og prøve og oppstarte fra CD'en jeg lagde. Jeg hadde brukt target disk mode, men mangler firewire ledning.

Er det noe andre muligheter (uten og måtte ta ut hard disken og bruke caddy) for og installere 10.4?

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: iBook G3 - Hjelp til installering av Mac OS 10.4

Innleggav Macini » søn 29.04.2018 12:33

Det er typiske feilmeldinger når du prøver å installere "feil" OS. Du må ha riktig installasjonsdisk til DIN maskin for at det skal fungere.
Det skal dog fungere med retail installasjonsdisk hvis du finner den.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: iBook G3 - Hjelp til installering av Mac OS 10.4

Innleggav Grubasek » søn 29.04.2018 13:09

Jeg har alle 4 diskene til 10.4 på .iso-filer hvis du kan bruke dem (hvis du har lisensnummeret).

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: iBook G3 - Hjelp til installering av Mac OS 10.4

Innleggav Morse » man 14.05.2018 3:25

Hvilken modell er dette her, egentlig?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til iBook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron