Problem med nett-tv

Diskusjon rundt Apples Powerbook

Problem med nett-tv

Innleggav KL » søn 03.08.2008 15:25

Har en tre-fire år gammel PB12 med 1.5 GHz og hukommelse på 1.25. Jeg har nylig kjøpt meg tilgang på bilder fra en stor fotballklubb, men hver gang jeg ser på kamper live eller opptak i etterkant, hakker bildet en del, og det opppstår mange pauser mens bildene "loader" (selvfølgelig alltid rett før en målsjanse etc). Opplever også det samme med NRKs nett-tv. Bruker Real og Windows og Silverlight om hverandre.
Spørsmålet er om det er maskinen som er for svak/treg, eller har ikke utviklingen kommet lenger enn at jeg må regne med hakkete tv-sendinger? Det hører med til historien at jeg abonnerte på samme fotballtjeneste for fire år siden, og jeg hadde akkurat de samme problemene da.
medlem i 233 måneder
 

Re: Problem med nett-tv

Innleggav xGrape » søn 03.08.2008 16:27

Jeg ville tippet på at maskinen ikke er helt raskt nok, men du sier heller ikke noe om hva slags hastighet du har på linjen din. Jeg har selv om en PB12, riktignok på 1 GHz, men den kan ikke spille av youtube uten hakking engang...

Burde man kunne spille av webtv på en maskin som din? Helt klart. Men desverre er det mange som bruker teknologier som ikke er helt snille mot prosessoren, som flash, silverlight og windows media. Min erfaring er i alle fall at disse teknologiene ikke har blitt optimalisert like godt som de burde vært for Mac.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Problem med nett-tv

Innleggav KL » man 04.08.2008 13:33

Netthastigheten tenkte jeg ikke på. Den ble målt til cirka 1 mbit opp- og nedlasting fra Dinsides surfometer på dagtid. Airporten hadde to streker på signalstyrken da jeg testet dette.
Hvor kraftig maskin bør jeg ha for å få sett nett-tv? (Fint om ingen forelsår kraftigst mulig, men minimumskraften jeg trenger...)

På forhånd takk!
medlem i 233 måneder
 


Returner til Powerbook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]