12" powerbook: tiger eller leopard

Diskusjon rundt Apples Powerbook

Re: 12" powerbook: tiger eller leopard

Innleggav Lyot » man 28.01.2008 22:15

Det viktigste å passe på med Lithium-batterier er at man ikke bør la de ligge helt utladet i ukesvis (da dør de), eller la maskinen stå permanent tilkoblet strømadapter (flere dager i strekk), da batteriet mister kapasitet pga. varmen.

Vurderer også å gå tilbake til Tiger på PowerBooken, men venter på neste oppdatering for å se om det blir noen bedring. Har slått av Spaces, TimeMachine, og brukt OnyX til å fjerne enkelte animasjoner. Hjalp en del, men ikke mye.

Kanskje det er gjort med vilje for å få PPC-brukere til å gå over til Intel.. Men det skjer ikke. PowerBook 12" er fortsatt «The world most compact, full-featured notebook computer». (MacBook Air er ikke «full-feature», og ingen maskin som ikke kan kjøre Mac OS X er «full-feature» i mine øyne).

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: 12" powerbook: tiger eller leopard

Innleggav Jurgis » tir 29.01.2008 18:07

Folk blir aldri enige om hva som funker best angående batterier.
For at batteriet skal ha mest mulig kapasitet må maskinen stå i strøm så mye som mulig, med batteriet i. Jo færre ladesykluser et batteri har, jo bedre kapasitet har det.
medlem i 207 måneder
 

Re: 12" powerbook: tiger eller leopard

Innleggav minkulf » ons 30.01.2008 3:37

Jeg er delvis enig i den første setningen din Jurgis. Resten derimot :rolls eyes:

Min erfaring er at batteriet har godt av å brukes, uten at dette innebærer å tømme batteriet daglig.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: 12" powerbook: tiger eller leopard

Innleggav Jurgis » ons 30.01.2008 7:06

Og btw, det jeg skrev kommer fra Apple sine hjemmesider.
medlem i 207 måneder
 

Re: 12" powerbook: tiger eller leopard

Innleggav Lost » ons 30.01.2008 7:19

Jurgis: Dette har jeg også lest, synes det høres sannsynlig ut også.
Behandler min MB etter dette og batteriet er like sprekt etter ett år.
medlem i 216 måneder
 

Re: 12" powerbook: tiger eller leopard

Innleggav Wensell » tor 06.03.2008 23:02

Noe nytt her? Har batteritiden under Leopard blitt bedre for dere?
medlem i 223 måneder
 

Re: 12" powerbook: tiger eller leopard

Innleggav kassen » tor 06.03.2008 23:05

Nei, det kan jeg vel ikke si. Nå tror jeg at jeg har under 15 min. batteritid.
medlem i 233 måneder
 

Re: 12" powerbook: tiger eller leopard

Innleggav blogni » man 10.03.2008 15:45

Har pb12", har ikke merket forskjell etter leopard, det meste den klarer er fire timer når jeg tar notater på forelesninger, men da er det jo bare ett program oppe, da. Men den klarer seg i to-tre timer ellers.

Virker som batteriproblemene varierer veldig fra maskin til maskin, har det noe med batteriene å gjøre? Hvor gamle de er, eller hvor mange sykluser som er igjen etc, at leopard får et allerede "svakt" batteri til å fungere enda dårligere?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: 12" powerbook: tiger eller leopard

Innleggav dng » man 10.03.2008 15:56

Hvordan kalibrerer man batteriet?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: 12" powerbook: tiger eller leopard

Innleggav tomklaus » tor 24.07.2008 22:54

Tok endelig steget og oppgraderte min pb12 1.5 fra tiger til leopard. Er svært fornøyd og opplever maskinen som smidig og kjapp - i tillegg til nye funksjoner. Men... batteritiden er redusert fra omtrent fire timer med tiger til rundt to timer med leopard.

Har lest her at noen har gått tilbake til tiger... er det noe annet man kan gjøre? To timers reduksjon er betydelig. Vil nytt batteri hjelpe?

(ps. jeg har skrudd av Time Machine :-D )
medlem i 226 måneder
 

Re: 12" powerbook: tiger eller leopard

Innleggav Dorkfish » tor 24.07.2008 22:57

Opplever mye bedre batteritid i Tiger enn i Leopard på min 17 tommer PowerBook 1.5 Ghz. Så for meg er Tiger like bra om ikke bedre, da Leopard egentlig ikke har noe ny teknologi jeg bruker i særlig utstrekning.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: 12" powerbook: tiger eller leopard

Innleggav Åsmund » tor 24.07.2008 23:55

Jurgis skrev:Folk blir aldri enige om hva som funker best angående batterier.
For at batteriet skal ha mest mulig kapasitet må maskinen stå i strøm så mye som mulig, med batteriet i. Jo færre ladesykluser et batteri har, jo bedre kapasitet har det.


Feil.
Best å ikke uttale seg når man ikke vet. batteryuniversity.com

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Forrige

Returner til Powerbook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]