Batteri på Powerbook G4 lader ikke

Diskusjon rundt Apples Powerbook

Re: Batteri på Powerbook G4 lader ikke

Innleggav archangel68 » ons 09.09.2009 19:47

Nå har jeg fått meg nytt batteri (ikke originalt) og det funket på en pb 1ghz, men på min 1,67 ghz slår maskinen seg av uten varsel når nivået kommer ned på ca 78 %. Batteristrømmen kuttes brått uten varsel. Jeg prøver å restarte men kommer bare halveis i oppstartsprosessen før den slår seg av på samme måte. Når jeg kobler til nettstrøm, kan jeg lade batteriet opp til 100%, og bruke batteriet til det igjen er nede på 78%. Jeg har coconutbattery og den viser samme % og høy mha.

Bør jeg kjøpe et originalt batteri? Kan det være problemet? Men i så fall, hvorfor fungerte det på PB 1 ghz?
Håper noen kan hjelpe?
Jørn
medlem i 207 måneder
 

Re: Batteri på Powerbook G4 lader ikke

Innleggav oddan » tor 19.08.2010 15:54

Fant du ut av dette?

JEg har samme problem som deg. Resatte alt og leste meg opp. ..

Kjøpte nytt batteri på Ebay, men det ble ikke noe bedre, nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre...nytt originalt batteri koster 1199,- som er bortkasta hvis det ikke funker...


Råd noen?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Batteri på Powerbook G4 lader ikke

Innleggav Funkaholic » tor 19.08.2010 16:28

Jeg vil anbefale dere å gå innom en Apple Premium Reseller (Eplehuset, Humac osv).
De har programvare som lett kan sjekke batteriet, laderen og strømstyringen i maskinen for evnt. feil.

Vi får ut en logg hvor det står om f.eks batteriet er oppbrukt, skadet e.l. Det samme gjelder strømstyringen internt i maskinen og laderen.

Edit: Kom på at dette kan sees på som reklame for egen butikk. Så for å ikke lure noen, jeg jobber i Page one og vi tar vanligvis en liten sum for å foreta en slik diagnose. Ofte gratis.

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Batteri på Powerbook G4 lader ikke

Innleggav archangel68 » tor 19.08.2010 16:33

Jeg kjøpte originalt batteri av han fyren her. Ca 550,- med frakt. Funker som en kule. Har hatt det i ett år nå. 180 ladinger og kan fortsatt se en 2 timer lang dvd film med batteri.

Finn modellnr ditt og søk på dette nettstedet.

http://www.u-goole.com/index.php?main_p ... ook&page=3

alt vel,
Jørn
medlem i 207 måneder
 

Forrige

Returner til Powerbook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron