Synkronisere Notater med Iphone/Mac?

Diskusjon rundt Apples Powerbook

Synkronisere Notater med Iphone/Mac?

Innleggav TerjeFjærn » tir 06.10.2009 12:54

Noen som vet hvordean man synker Notater i Mail med Iphone begge veier. Altså at Notater skrevet og endret i Iphone synkes med Notater i Mail/Mac og ViceVerca?
medlem i 185 måneder
 

Re: Synkronisere Notater med Iphone/Mac?

Innleggav BlueWaste » tir 06.10.2009 13:30

Jeg har også ønsket meg en slik funksjon, men det fungerer kun ved synkronisering via kabel. iPhone koblet til Mac med usb kabel. Men jeg har MobileMe, som gjør at eposten jeg har på Mac, også er på iPhonen. Derfor bruker jeg Utkast som notater. Jeg skriver notatene mine i en epost, trykker Avbryt, velger Arkiver - lagret som Utkast. Dette blir da synkronisert til Mac og iPhone.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Synkronisere Notater med Iphone/Mac?

Innleggav appleAndre » tir 06.10.2009 14:18

BlueWaste: Det trenger du vell ikke MobileMe for å gjøre?

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Synkronisere Notater med Iphone/Mac?

Innleggav riverguard » tir 06.10.2009 14:46

Kan jeg få foreslå Simplenote?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Synkronisere Notater med Iphone/Mac?

Innleggav hifinyter » ons 21.03.2012 11:57

Ser dette er en gammel tråd, men er det kommet noen løsning på dette?
Altså synke notater mellom ios enhetene trådløst. Nå som Icloud er i drift ville jeg trodd dette ville ordne seg, men må fremdeles synke med kabel, noe som er meningsløst.

Ja vet det finnes en haug med apps, men "notater" holder for meg sålenge synkroniseringen virker trådløst.
medlem i 158 måneder
 

Re: Synkronisere Notater med Iphone/Mac?

Innleggav ddybing » ons 21.03.2012 12:20

Jeg har ingen problemer med å gjøre dette. :) Fungerer flott.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Synkronisere Notater med Iphone/Mac?

Innleggav hifinyter » ons 21.03.2012 12:29

Glimrende, da kan du kanskje tipse litt?

Hvilke innstillinger må jeg endre?
Dette har jeg gjort:
Iphone. mail, kontakter, kalendere-kontoer-huket av for notater på alle mine mailkontoer som er tilkoblet.
Prøvde å å gjøre det under icloud, men får da beskjed om å opprette @me.com e-postadresse. (har ikke gjort det)

Mac, koblet til iphone, huket av for notatsynkronisering i Itunes under "info". Regner med jeg må endre dette tilbake for å unngå dobbeltføringer?

Er denne guiden fremdeles up to date? http://support.apple.com/kb/HT4231?viewlocale=no_NO
Tar veldig gjerne imot noen tips om du ser hva jeg gjør galt her.
medlem i 158 måneder
 

Re: Synkronisere Notater med Iphone/Mac?

Innleggav vikingbear » ons 21.03.2012 13:11

Du må bruke iCloud til dette. Merk av på alle enheter at iCloud skal synkronisere notater. Sørg for at notatene lagres "på iCloud" og ikke feks "på maskinen". Jeg forutsetter at du er innlogget med iCloud på både iOS enheter og Mac.

Hvis du setter dette opp rett fungerer det helt sømløst, som også angitt over
medlem i 175 måneder
 

Re: Synkronisere Notater med Iphone/Mac?

Innleggav hifinyter » ons 21.03.2012 13:40

Ok
På min mac går jeg til systemvalg, mail, velger icloud, får opp valg om hva som skal synkroniseres, huker av på mail og notater, da popper det opp nytt bilde. "velg en icloud-e-postadresse", tom boks etterfylt av @me.com. Under denne boksen står det: "Du kan ikke endre e-postadresse din for icloud etter at du har opprettet den"

Det var dette som forvirret meg. Trodde det var snakk om en eksisterende konto, når det egentlig bare var snakk om å opprette en. Så etter maaange avhukinger her og der er jeg oppe og kjører:)

Takk for hjelpen!
medlem i 158 måneder
 

Re: Synkronisere Notater med Iphone/Mac?

Innleggav ddybing » ons 21.03.2012 15:34

Selv bruker jeg Leopard, og jeg synes det var veldig enkelt. Satt opp kontoen i Mail, og under "Notater" kan jeg nå endre notatene, trykke på Ferdig, og så blir de lastet opp til iCloud og sendt til alle i-enhetene mine når jeg åpner Notater-appen på dem :)

Bilde

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 


Returner til Powerbook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere