PB 12" for treg til video?

Diskusjon rundt Apples Powerbook

PB 12" for treg til video?

Innleggav csharp » ons 27.10.2010 22:50

Hallo!

Jeg sliter med VG-TV og NRK nett-TV på min PowerBook. Det hakker og lagger så mye at bildene egentlig ikke henger sammen.

Skal det være slik på denne maskinen? Funker greit på youtube....

Er 1,33 GHz og har 1,25 GB RAM i den.
medlem i 212 måneder
 

Re: PB 12" for treg til video?

Innleggav Firestone » ons 27.10.2010 23:04

NRK bruker Silverlight for avspilling og ikke flash som YouTube. Silverlight er grusomt tregt på PowerPC-Macer husker jeg... så tror nok ikke du kommer rundt det der dessverre. :)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: PB 12" for treg til video?

Innleggav csharp » ons 27.10.2010 23:05

Ok, men hva med VG-TV? Den bruker jo ikke Silverlight...
medlem i 212 måneder
 

Re: PB 12" for treg til video?

Innleggav svano » ons 27.10.2010 23:08

Jeg har akkurat samme maskin og spesifikasjoner. NRK nett-TV går greit, men da bruker jeg flip4mac og Quicktime, ikke Silverlight. Jeg må sette strømsparing til Better Perfomance (det jeg har den automatisk på når maskinen er koblet til strøm) for at det ikke skal hakke.

VG sin web-tv har jeg aldri prøvd (har ikke maskinen tilgjengelig akkurat nå).

Kjører forresten Tiger, men NRK funket også da jeg prøvde Leopard på maskinen.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: PB 12" for treg til video?

Innleggav csharp » tor 28.10.2010 8:23

Aha, Flip4Mac og QuickTime gjorde ting mye bedre på NRK Nett-TV ja! Måtte stille inn F4M slik at den åpner videoen i QuickTime i stedet for direkte i nettleseren da, men det er egentlig like bra eller bedre :-)

Sliter fortsatt med VG-TV da, så om noen har noe triks til den så tar jeg gjerne i mot det også!


Takker!
medlem i 212 måneder
 

Re: PB 12" for treg til video?

Innleggav svano » tor 28.10.2010 9:13

Jepp. Jeg liker bedre å kjøre Quicktime på den måten selv. Det gir muligheten for fullskjerm, og jeg foretrekker faktisk Quicktime framfor Silverlight på Macbook Proen min også: Silverlight (i likhet med flashbasert video) er ganske ressurskrevende sammenliknet med QT + flip4mac.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 


Returner til Powerbook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere