Hvilke innstillinger for Onyx 2.0.6?

Diskusjon rundt Apples Powerbook

Hvilke innstillinger for Onyx 2.0.6?

Innleggav Siri » ons 26.01.2011 15:42

Noen som har et skjermbilde av innstillingene for Onyx 2.0.6 for Leopard?

PowerBooken min er en 15” G4 med OS 10.5.8.

Siri
medlem i 225 måneder
 

Re: Hvilke innstillinger for Onyx 2.0.6?

Innleggav Frants » ons 26.01.2011 17:49

Det er vel du som velger innstillinger, avhengig av hvor mye du vil la Onyx gjøre. Ikke noe fasit på det. Er vel bare å jobbe seg gjennom de ulike fanene i programmet og hake av hva du vil ha gjort. Skal være enig i at det ikke er selvforklarende alle valgene, men som sagt, det er ikke én fasit på hva du skal velge (hvis det hadde vært det kunne man jo bare laget én stor knapp som du trykket på - eller faktisk ingen knapp i det hele tatt - alt blei bare gjort idet du startet Onyx).

Eller var det noe annet du tenkte på?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Hvilke innstillinger for Onyx 2.0.6?

Innleggav Siri » tor 27.01.2011 16:05

Takk for svar, Frants.

Jeg sprø fordi jeg fra guider og andre har fått vite at det er visse ting jeg MÅ ha med og visse ting jeg for all del bør unngå. Har ikke satt meg inn i dette, bare gjort som jeg er blitt fortalt. Her på mac1 er det nærmeste jeg finner et skjermbilde her i en artikkel fra 2006:

http://mac1.no/artikkel/2521/backup-ved ... blemlosing

Valgte å krysse av for samme valg, og hoppet over det som var nytt i Onyx siden denne guiden ble skrevet.
medlem i 225 måneder
 

Re: Hvilke innstillinger for Onyx 2.0.6?

Innleggav el-nico » tor 27.01.2011 16:26

Jeg kjører Onyx 2.1.4 på min MacBook med jevne mellomrom. Etter myyyye nedlastinger og test og sletting av programvare synes jeg det er greit å rydde litt ekstra .....

Oppdaterer alltid når oppdateringer er tilgjengelig (Onyx og OS X).

Jeg har aldri hatt noen problemer med Onyx.

Dette er mine innstillinger:

https://img.skitch.com/20110127-j5fheq9 ... 7hwam9.jpg
medlem i 177 måneder
 

Re: Hvilke innstillinger for Onyx 2.0.6?

Innleggav Lost » tor 27.01.2011 16:59

medlem i 215 måneder
 

Re: Hvilke innstillinger for Onyx 2.0.6?

Innleggav Lost » lør 10.12.2011 11:59

Drar opp denne gamle tråden for å bekrefte at Onyx v.2.4.2 gjorde min 1 år gamle iMac som ny! Den stod bare og surret, særlig ved brukerskifte. Nå går det som en vind :-)

http://www.macupdate.com/app/mac/11582/onyx
medlem i 215 måneder
 

Re: Hvilke innstillinger for Onyx 2.0.6?

Innleggav Stham » lør 10.12.2011 16:38

Jeg leste engang, antakelig her i forumet, at man ikke burde markere for «Fonts cashe», noe jeg da har tatt hensyn til. Inntil siste gangen jeg kjørte OnyX, da haket jeg av også for den. Da jeg noen minutter etterpå åpnet et Indesign-dokument jeg ofte oppdaterer info på, fikk jeg beskjed om at en font manglet; Arial Black. I fontmappen sto det også at skriften nå manglet. Jeg tok omstart, uten at det hjalp, og tok også og kjørte «Reparer diskrettigheter», uten at det heller hjalp.

Men nå er fonten faktisk på plass igjen. Jeg kjørte diskrettigheter i går, etter to tvungne restarter pga. YouTube-videoer som låste hele maskina - mulig den «Reparer diskrettigheter» var årsaken til at fonten kom tilbake, jeg vet ikke, men det hjalp i hvert fall ikke første gangen jeg kjørte det.

I hvert fall: Kan jo være en idé å ikke hake av for «Fonts cashe», kanskje... er vel andre her som har erfaringer om akkurat dette...
medlem i 191 måneder
 


Returner til Powerbook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron