Tastatur PB 12"

Diskusjon rundt Apples Powerbook

Tastatur PB 12"

Innleggav ddybing » tir 29.03.2011 10:57

Heisann.

Min PB 12" har et ganske "krøllete" og bulkete tastatur. Har derfor tenkt å kjøpe et brukt et og bytte ut. Er det en spesiell modell jeg trenger fra, eller kan jeg ta fra hvilken som helst modell?
Jeg har 1,33Ghz versjonen.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Tastatur PB 12"

Innleggav Frants » tir 29.03.2011 11:33

Du bør sjekke modellene, ja. Tastaturene på de ulike modellene ser klin like ut. Men det viser seg at Apple har valgt litt ulike løsninger på to områder. For det første er det festene i underkant på tastaturet litt forskjellig. Det er noen små "lepper" som skal passe inn i maskinen. Av og til kan du file disse til slik at de kan brukes om hverandre, men det vet du ikke før du står med tastaturet i hånda. For det andre er tastaturkabelen av litt varierende lengde og festet på litt forskjellige steder. Så selv om pluggen faktisk er helt lik (bortsett fra på de aller første modellene) er det ikke sikkert du når fram med kabelen fra et tastatur fra en annen modell.

Så det kan hende du kan bruke et tastatur fra en annen modell, med lang nok kabel og innfestnings-"lepper" du kan tilpasse, men det kan også godt hende det ikke går. Så det tryggeste er å skaffe tastatur fra kkurat samme modell. Eller ha med maskinene til en eventuell selger hvis denne er i nærheten, slik at du kan teste før kjøp.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Tastatur PB 12"

Innleggav ddybing » tir 29.03.2011 12:14

Okay, takker. Jeg klarte å krølle tastaturet da jeg skulle prøve å ta det opp. Jeg trodde det var løst, men det var visst skrudd fast på midten(?) ser det ut til.
Noen som vet hvordan jeg skrur opp disse skruene også? Er det denne guiden jeg må følge for å gjøre det? http://www.ifixit.com/Guide/Repair/Inst ... oard/542/1

Takker så mye :-)

Notat til meg selv: Sjekke iFixit før jeg begynner å skru på ting ;)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 


Returner til Powerbook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron