PowerBook 12" ødelagt?

Diskusjon rundt Apples Powerbook

PowerBook 12" ødelagt?

Innleggav ddybing » tir 29.03.2011 17:12

Hei :)
Har hatt masse varmeproblemer med PB`n min og jeg tenkte det kanskje var støv, så jeg tok å blåste luft inn i viftehullet bak med en kompressor, var ikke så kraftig luftstrøm. Nå er skjermen helt forvrengt og maskinen lager en høyfrekvent pipelyd når jeg kobler i laderen. Den starter også bare med laderen i, selv om batteriet er fulladet. Kan det være statisk elektrisitet som har ødelagt den? Og er den helt "ødelagt" i så fall? :(

HVIS, så må gjerne de som er interesserte i en dele PB sende meg en PM :)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: PowerBook 12" ødelagt?

Innleggav svano » tir 29.03.2011 17:36

Prøv å nullstill PMU: http://support.apple.com/kb/ht1431

Min egen 12" PB oppfører seg rart om den går helt tom for strøm. Vil ikke lade og påstår den er ladet opp selv om den er tom. Da hjelper det å resette PMU (power management unit), så verd et forsøk for deg også.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: PowerBook 12" ødelagt?

Innleggav ddybing » tir 29.03.2011 17:43

Når jeg plugget den inn nå skrek den enda høyere og lyset på laderen skiftet til rødt :S

Tør ikke plugge i laderen jeg altså, redd for at det skal ta fyr eller no.


EDIT: Nå lager den ikke lyd lengre, men nå vil heller ikke maskinen på og laderen lyser fortsatt rødt. Kommer noen lyder høyfrekvente lyder fra maskinen etter at laderen er dratt ut, men maskinen er ikke igang

EDIT 2: Da er den offisielt død :(

En liten røyksky og svidd lukt :( Stakkars liten :/
Sist endret av ddybing den tir 29.03.2011 17:49, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: PowerBook 12" ødelagt?

Innleggav svano » tir 29.03.2011 17:48

Leste litt raskt igjennom. Resetting av PMU vil nok ikke ha noe effekt på skjermen og pipelyden. Gikk litt fort der ;) Rart med den pipingen bare når du har strøm på. Tenkte jo det kunne være viften.. er maskinen stilt inn for strømsparing på batteri og maks effekt med strøm vil kanskje vifta bare gå på ved oppstart når den er på strøm?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: PowerBook 12" ødelagt?

Innleggav ddybing » tir 29.03.2011 17:52

Vel, nå er den som sagt dø, så ingenting å gjøre nå. Lukter bare mer og mer svidd av den, holder på å ta ut batteriet nå, er bare litt redd for støt :P

Hvis noen ønsker deler eller selve stakkaren for en billig penge må de gjerne ta kontakt på PM.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 


Returner til Powerbook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]