Lader til Powerbook G4

Diskusjon rundt Apples Powerbook

Lader til Powerbook G4

Innleggav vikingbear » man 28.10.2013 17:28

Er det noen som kan hjelpe min kjære gamle mor på snart 80. Hun er Apple fan på sin hals og styrer på med sin iPad. I tillegg har hun overtatt min gamle 17´´Powerbook G4 som har akkurat passe hastighet for hennes bruk.

Problemet er at det nå slå gnister ut av laderen når hun kobler den til strøm. Hun har derfor tatt en sjefsavgjørelse og bestemt seg for å kassere denne.

Er det noen som har en slik lader av den gamle typen (den med sånn sylinderformet kontakt med en liten pinne i midten). I så fall er hun veldig interessert i å få kontakt med deg ;)
medlem i 175 måneder
 

Re: Lader til Powerbook G4

Innleggav njadve » man 28.10.2013 18:15

Det er helt normalt at det kan komme en liten gnist når man plugger i kontakten, det har det gjort med alle mine ladere.

Hvis man likevel vil bytte den ut er eBay mitt beste tips. Siden dette er laptop så tåler strømforsyningene normalt 100-240V, altså spiller det ingen rolle hvor i verden den kommer fra. Det er bare å koble på den ledningen du allerede har...

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=po ... acat=31530

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Lader til Powerbook G4

Innleggav Dorkfish » man 28.10.2013 18:36

Jeg har fem sånne ladere og alle gnistrer litt når jeg plugger dem i. Tror det har mer med jordet ledning i ikke jordet kontakt enn med selve laderen.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Lader til Powerbook G4

Innleggav vikingbear » man 28.10.2013 18:43

Takker for svar. Skal sjekke ut eBay, ser de finnes der relativt rimelig.
Ellers kan jeg nok tenke meg at min mor plugger dette i en ikke jordet kontakt, så kanskje det er så enkelt. Har ikke sett etter selv, men skal ta meg en tur ned til henne og sjekke.

Igjen, takk for tips


EDIT: Nja, så enkelt var det ikke. Det viser seg at laderen er defekt. Plasten er sprukket etter mye bøy og tøy like ved selve laderen, det er overledning, svart sot osv, så den er en goner.

Det finnes mange ladere å få kjøpt på eBay. Men hver gang jeg prøver å kjøpe en, får jeg bare opp at selgeren ikke sender til adresse i Norge.

1. Jeg er som dere sikkert skjønner ingen kløpper på eBay. Hva gjør jeg feil?
2. Er den noen som kan tenke seg å kikke etter i skap eller skuffer og se etter om de har en slik lader til overs? Selv om Macen er gammel, fungerer den faktisk veldig bra. Og det vil være synd om en defekt lader skal være det som feller den 8-)
medlem i 175 måneder
 


Returner til Powerbook



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron