netthastighet forskjell mellom macbook og windows

Diskusjon rundt Apples eldre bærbare

netthastighet forskjell mellom macbook og windows

Innleggav amiram » ons 23.02.2011 12:47

Hei folkens! JEg har en macbook av den hvite versionen! Problemet mitt som dere har sikkert skjønt er internett-hastigheten på macbook. Nå er det slik at jeg har innstalert windows vista på den,og der har jeg absolutt ikke noe problem når det gjelder trådløs hastigheten. Mens når jeg logger meg på Mac Os der må jeg vente flere minutter for å åpne en vanlig webadresse(har oppdatert til SL)...

OG da lurer jeg på hvorfor? Hva må jeg evt gjøre for å løse problemet? Dette er veldig iriterrende, og gjør at jeg har brukt windows delen fra macbooken i flere måned nå til per dags dato :-(

takk på forhånd!
medlem i 180 måneder
 

Re: netthastighet forskjell mellom macbook og windows

Innleggav exprainy » ons 23.02.2011 13:45

Hvis websidene kommer opp til slutt, dog etter laaang venting, vil jeg foreslå å se på DNS-innstillingene. Om Mac OSX fikk forholde seg til samme navneservere som Windows, gikk det kanskje bedre?

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: netthastighet forskjell mellom macbook og windows

Innleggav amiram » ons 23.02.2011 16:43

mhm kan godt hende, skal prøve det me engang jeg kommer hjem, så skal jeg gi tilbakemelding! takkere :)
medlem i 180 måneder
 

Re: netthastighet forskjell mellom macbook og windows

Innleggav amiram » tor 24.02.2011 17:17

Dessverre jeg prøvde detdu sa, men uten nytte... Jeg ser at på Win har jeg automatisk DNS, og på Mac OS, tok jeg det samme, men det skjedde ingenting. Har til og med prøvd å bruke DNS fra denne siden http://www.speedguide.net/faq_in_q.php?qid=128, og det hjalp heller ikke :S

veit ikke hva mer skal jeg gjøre!!!! :-[
medlem i 180 måneder
 


Returner til Eldre bærbare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere