Eksisterende iPhoto-arkiv inn i ny iMac

Eksisterende iPhoto-arkiv inn i ny iMac

Innleggav steinagard » ons 07.11.2007 19:18

Jeg har vært så lur at jeg har kjøpt meg en helt ny iMac 24 som er helt flott. På min flotte macbook har jeg gjennom de siste månedene organisert omlag 12000 bilder i såklate Hendelser og jeg har redigert en del bilder.

Spørsmålet mitt er hvordan jeg kan overføre dette til iMacen uten å miste hverken organiseringen og den redigeringen jeg har gjort.

Jeg regner med at dette er en utfordring også andre enn meg har vært bort i, og at det kanskje har vært diskutert her på forumet tidligere. Etter mange søk har jeg likevel ikke funnet noe. Så om noen kan finne dette diskutert tidligere, så vil det også være til stor hjelp.

På forhånd takk! :-D

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Eksisterende iPhoto-arkiv inn i ny iMac

Innleggav Wackhy » ons 07.11.2007 19:38

I mappen Bilder på din konto er det en fil som heter iPhoto Library. Kopier denne over til mappen Bilder på den nye maskinen din.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Eksisterende iPhoto-arkiv inn i ny iMac

Innleggav remixenX » ons 07.11.2007 19:40

Jeg går ut i fra du har iPhoto´08?

Du kopierer over hele mapen som heter iPhoto Library og slenger den inn i bilder mappa på den nye iMacen din, overskriv visst det ligger en annen der som du ikke har bruk for..

Nå skal bildene dine være i iphoto bibiloteket, visst ikke trykk og hold inne alt ved oppstart av iPhoto og velg mappa manuelt..
:-)

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Eksisterende iPhoto-arkiv inn i ny iMac

Innleggav steinagard » ons 07.11.2007 19:45

Jeg takker :-) Det så greit ut, skal prøve når jeg får tak i en ekstern disk eller en kabel til å koble sammen maskinene!

8-)

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Eksisterende iPhoto-arkiv inn i ny iMac

Innleggav remixenX » ons 07.11.2007 19:47

eller gjør det over nettverket.. selv om det går j**** treigt :-P

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Eksisterende iPhoto-arkiv inn i ny iMac

Innleggav steinagard » tor 08.11.2007 9:01

Over nettet? Det høres ut som en løsning - den kan jo bare stå og gå over natte :-)

Er det en enkel beskrivelse av hvordan jeg "kobler" sammen maskinene?

Og om jeg velger å bruke kabel, altså firewire, er det 6/6-pins jeg skal kjøpe da?

...og jeg takker og takker... :-D

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]