iWork'08

iWork'08

Innleggav clark_kent » tor 08.11.2007 11:00

Jeg merker at jeg har litt lyst på skriveprogrammet Pages ’08, og vurderer å anskaffe meg iWork'08. Spørsmålet er om det er noe poeng i å gjøre det. Jeg har jo Office-pakken, og er fornøyd med Word. Er Pages så mye bedre at jeg bør skaffe det?
medlem i 197 måneder
 

Re: iWork'08

Innleggav Andreas S. Frølich » tor 08.11.2007 11:12

Ja. Har alt som Word har, but more. Og mindre av riff-raff du aldri bruker. Jeg anbefaler det. Jeg bruker det daglig og har kutta ut Word. Hvis jeg skal sende docs, lager jeg pdf´er fra print-menyens nederst til venstre knapp, som du sikkert er klar over fra før.

I tillegg har du jo Keynote, som er et gledens tempel av en slideshowfabrikk. Hvis man gir slike, da. Samme menyer osv. i dette.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: iWork'08

Innleggav foffster » tor 08.11.2007 14:50

Jeg digger både Pages og Numbers og har nesten ikke brukt Word siden jeg fikk iWork'08. Å bruke en kombinasjon av de er nok det aller beste, men Pages dekker det aller meste (og mer til).

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: iWork'08

Innleggav Tonedefeat » tor 08.11.2007 15:10

En ting som er litt knotete er importering og eksportering til og fra Word..

For eksempel et Word-dokument som har mye bruk av tabulator i seg kan bli "ødelagt" ved import til Pages. Ting som står på rekke nedover i Word kommer hultertibulter når jeg åpner det i Pages.. Mulig det går an å rette på dette ved å forhåndsjustere marger, men jeg har ikke hatt tid til å finne ut av det..

En annen ting er linjeavstanden. Den er ikke lik i Word og Pages, så har du trykka enter helt til en overskrift har kommet ned på neste side i Pages er det mulig at den kommer på feil side i Word..

Men alt i alt er Pages mye enklere og mer brukervennlig enn Word. Det som virkelig gjør at iWork er verdt sin egen pris er Keynote bare så det er sagt!
Sist endret av Tonedefeat den tor 08.11.2007 23:53, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: iWork'08

Innleggav csharp » tor 08.11.2007 15:16

Jeg vil tro iLife'08 dekker behovet for 90% av alle Office-brukere.

Men jeg er også overbevist om at MS Office er en bedre pakke mtp total funksjonalitet.

Selv har jeg begge pakkene installert, men bruker dem stort sett aldri noen av dem.
medlem i 212 måneder
 

Re: iWork'08

Innleggav Børhaug » tor 08.11.2007 15:30

Nå skjønner jeg ikke stort... Har jeg missforstått alt. Trodde ikke numbers, pages og keynote var en del av iLife. Her lurer jeg på om noen blander kortene. Innholdet i iWorks er vel forskjellig fra iLife...??

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: iWork'08

Innleggav ArneArts » tor 08.11.2007 15:40

Andreas S. Frølich skrev:...et gledens tempel av en slideshowfabrikk.

Nomineres til Ukens Uttrykk.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Re: iWork'08

Innleggav Håvard S. » tor 08.11.2007 15:53

Børhaug: Du har rett. Pakken med Pages, Keynote og Numbers heter iWork '08. iLife '08 derimot, består av iPhoto, iMovie, iDVD, iWeb og GarageBand.

ArneArts: Enig. Gir herved min stemme til herr Frølich.
medlem i 216 måneder
 

Re: iWork'08

Innleggav Tonedefeat » tor 08.11.2007 23:52

Må unnskylde min sløvhet! Mente iWork selfølgelig!

Og min stemme går og til Andreas S. Frølichs geniale utsagn!

Skulle startet en tråd der usedvanlig gode utsagn fra forummedlemenne ble postet :-D

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron