Windows programvare på MAC

Windows programvare på MAC

Innleggav Missy TommeN » man 12.11.2007 17:32

Er det mulig? Finnes det noe ala Wine i Linux? Jeg har en del programmer som jeg kunne tenkt meg å kjøre i OSX, som feks Football Manager.

Vil ha muligheten til å bruke små andre programmer til Mac hvis jeg ikke kan finne kompatibel programvare.
medlem i 199 måneder
 

Re: Windows programvare på MAC

Innleggav Mr P » man 12.11.2007 17:39

FM kommer også til Mac så dette er ikke noe problem. Trenger du absolutt å kjøre Windows kan du bruke Boot Camp eller Parallels.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Windows programvare på MAC

Innleggav OleUtne » man 12.11.2007 17:40

Det finnes mange muligheter for å kjøre Windowsprogramvare på Mac (MAC er noe helt annet).

Du kan kjøre Bootcamp, for å boote opp Windows. Du kjører da Windows som du ville gjort på en hvilken som helst "normal" PC.

Du kan kjøre Parallels, som lar deg kjøre Windows i et vindu samtidig som du kjører OSX.

Eller du kan bruke Crossover, som er et program som lar deg kjøre enkelte Windowsprogrammer direkte i OSX, uten emulering av Windows eller noe som helst.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Windows programvare på MAC

Innleggav petterandreas » man 12.11.2007 17:40

Mulighet 1: Windows XP/Vista via Parallels Desktop. Dette lar deg kjøre Windows i OSX enten som et eget vindu, et programvindu i OSX eller fullt integrert. Evt. også BootCamp (om du har Leopard).

Mulighet 2: CrossOver. Blir vel nærmeste Wine jeg vet om?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Windows programvare på MAC

Innleggav Staale » man 12.11.2007 17:54

Football Manager 08 cd-en fungerer både på pc og mac uten ekstra programvare... Bare for å si ifra, kjører det helt greit på min macbook selv.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Windows programvare på MAC

Innleggav Missy TommeN » man 12.11.2007 22:37

Greit nok det funker ut av boksen på osx, men har andre ting og :) men jeg fikk de svarene jeg ønsket :) Takk
medlem i 199 måneder
 

Re: Windows programvare på MAC

Innleggav iBjorn » man 12.11.2007 22:49

VMware Fusion har også fått prima omtale rundt de siste oppdateringene.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]