Online WebCam

Online WebCam

Innleggav nettulven » man 03.03.2008 10:07

Jeg vil koble til et par webcam til min mac, som skal vise Live bilder online.
er det noen som vet om noe bra software til dette? Det trenger ikke være helt gratis..
medlem i 198 måneder
 

Re: Online WebCam

Innleggav darksheer » man 03.03.2008 10:15

http://www.evological.com/evocam.html

Kanskje bra....

Hørt mye bra om den fra andre....kanskje avhengig av behov.

DarkSheer

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Online WebCam

Innleggav nettulven » man 03.03.2008 11:54

takker :) det vil nok fungere til mitt behov..

Men mitt neste problem er at jeg får ikke frem andre enn det innebygde isight-camera.

Jeg har koblet til et Logitech camera som jeg skal bruke.. Men jeg får ikke det frem med andre program enn et nedlastet logitech quick capture program.. Ikke får jeg det frem i Photobooth, Quicktime eller det det nylig nedlastede evocam...

Råd?
medlem i 198 måneder
 

Re: Online WebCam

Innleggav Svalbard » man 03.03.2008 12:19

Hei.
Jeg har brukt EvoCam i mange år og er strålende fornøyd.
Sjekk hjemmesiden min: www.idarje.com for å se både livebilder og stillbilder publisert med EvoCam.

For å få opp andre kameravalg i EvoCam dobbelklikker du på det videobildet du ser iSightbildet i eller trykker epple/i
I det viduet du da får opp velger du Source. Dersom kameraet ditt ikke vises her mangler du drivere, men siden du ser kameraet i det Logitech-programmet burde det dukke opp i Source.

Lykke til

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Online WebCam

Innleggav darksheer » man 03.03.2008 12:32

Svalbard: Hva slags kamera bruker du på livekameraet ditt ?

Står ditt innendørs ?

Er på utkikk etter kamera selv.

DarkSheer

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Online WebCam

Innleggav nettulven » man 03.03.2008 12:49

Svalbard skrev:For å få opp andre kameravalg i EvoCam dobbelklikker du på det videobildet du ser iSightbildet i eller trykker epple/i
I det viduet du da får opp velger du Source. Dersom kameraet ditt ikke vises her mangler du drivere, men siden du ser kameraet i det Logitech-programmet burde det dukke opp i Source.

Lykke til


Ja, det er det som er problemet. Jeg har prøvd det, men det kommer ikke frem i Source. Jeg ser kamera i Logitech-programmet, men bare der.. Det kan hende jeg har feil driver. en som bare viser det der, men ikke ellers.. Jeg får prøve å se om jeg finner en ny driver, eller kjøpe et nytt kamera :D det er 3år gammelt dette her.. Tenkte jeg skulle prøve det før jeg kjøpte ett nytt..
medlem i 198 måneder
 

Re: Online WebCam

Innleggav Svalbard » man 03.03.2008 12:50

DarkSheer: Dersom du leser teksten under kamerabildet fra kamera1, så står det der at det er et Sony videokamera. Det står inne og er koblet til en Mac mini(tidligere en G4 Cube) med en lang Firewirekabel.
For å kunne linke til kameraet har jeg brukt dynDNS og satt opp en DMZ i ruteren min som leder trafikken rett til denne maskinen.
Dette gir meg også muligheten til å logge på maskinen fra andre steder via ssh og så fjernstyrer jeg den med Chicken of the VNC.
Har brukt samme oppskriften på den makinen som står i Beiarn.
Enkelt og meget fleksibelt ...

Nettulven: Jeg brukte tidligere et QuickCam® Pro 5000 og det fungerte uten problemer hos meg, men det er så lenge siden at jeg ikke husker hva jeg gjorde for å få det til.
Ta en titt på FAQ sidene til Evological. Der står det mange gode tips for å få ting til å fungere.
Lykke til ;)

-i-
Sist endret av Svalbard den man 03.03.2008 12:56, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Online WebCam

Innleggav nettulven » man 03.03.2008 12:54

Jeg har nå lest litt ang Logitech og MAC.. de er visst ikke verdens beste venner, og dermed lite oppdateringer fra Logitech for MAC. Så jeg må nok gå til innkjøp av ett nytt kamera..
medlem i 198 måneder
 

Re: Online WebCam

Innleggav darksheer » man 03.03.2008 12:59

nettulven: Ta en kikk på http://webcam-osx.sourceforge.net/


Kanskje det hjelper.....


DarkSheer

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Online WebCam

Innleggav nettulven » man 03.03.2008 13:28

det hjalp lite for Logitech camera. Det står på lista som "should work", men det gjør det ikke.. Men jeg har funnet frem et biltema-camera til 100kr :D Og det virker med overnevnt driver :D

Men så kommer det ett nytt spørsmål. Jeg har planer om å bruke dette webcamera ute på modellfly stripa, og der er ikke internett-tilgang for øyeblikket.. Hvordan kan jeg bruke mobiltelefon, 3G og EvoCam.. Er det noen som kan hjelpe her? :)
medlem i 198 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]