Et litt dumt spm ang NeoOffice

Et litt dumt spm ang NeoOffice

Innleggav minmac » ons 12.03.2008 23:42

Hei !
Er det noen her som vet om det er norsk stavekontroll og sånt på neooffice ?
og hvordan er selve programmet ? Er den en god erstattnig for MS office ?

Takk på forhånd.
medlem i 193 måneder
 

Re: Et litt dumt spm ang NeoOffice

Innleggav Alan Smithee » tor 13.03.2008 0:18

Til å ikke koste noe er NeoOffice på mange måter bedre enn MSOffice. Det kunne ikke falt meg inn i det hele tatt å betalt penger for Office når du får like god funksjonalitet i Neo.

Fikk akkurat en Office 2008 MacEd gjennom jobben og slik jeg ser det så er den eneste forskjellen mellom de to at Microsoft har budsjett til å ansette 100 folk til å jobbe med utseende, der Neo ikke har det.

Mener bestemt du kan legge til norsk ordliste. Har aldri brukt det selv, men husker jeg installerte det engang for lenge siden. Andre kan sikkert si det mer enda mer sikkerhet.

magnus
medlem i 207 måneder
 

Re: Et litt dumt spm ang NeoOffice

Innleggav AreKrishna » tor 13.03.2008 0:28

Ikke akkurat et dumt spørsmål, men kanskje litt lat? Ta en titt på NeoOffice sine hjemmesider... ;)

http://www.neooffice.org/neojava/no/lan ... wnload.php

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Et litt dumt spm ang NeoOffice

Innleggav Tormh » tor 13.03.2008 0:49

Siden NeoOffice er et gratis program så føler jeg egentlig at det går an å kritisere det. De som jobber med det gjøre en kjempejobb.
Og du kan få en skikkelig norsk teksbehandler. Noe som har vært en av de store svakhetene med Apple. Og det pinligste faktumet å fortelle Windows folk som vil konvertere til Mac
Det er litt styr å innstallere norsk stavekontroll i NeoOffice. Men når du har installert den så funker det like godt som hos andre. For litt hjelp med installasjone så kan du sjekke ut følgende web side:
http://folk.uio.no/knutkja/neooffice/no ... skver.html

Jeg har brukt MS office i mange år før jeg i fjor høst innstallerte NeoOffice. Og jeg synes at overgangen ikke har vært så lett. Jeg husker den gangen jeg skulle ha liggende og ikke stående ark i tekstbehandleren. Tror jeg brukte 5 min på å finne hvor en gjorde det. Men alt blir en vane. Men når en først har brukt litt tid på å lære seg programmet så funker det bra.
Jeg har satt at alle dokument skal lagres i .doc formatet. Og da har jeg ikke hatt noen problem med å utveksle dokument med Windows brukere.
medlem i 217 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]