kinderegg - fileextension i download, telenor mail og elgato

kinderegg - fileextension i download, telenor mail og elgato

Innleggav tommern » tir 18.03.2008 13:03

hei

jeg er ny på mac og har fått fatt i en macbook air som jeg ønsker å gjøre til min primære maskin. jeg har imidlertid tre problemer jeg ikke klarer å løse og håper noen kan hjepe meg videre.

1. office for mac
Når jeg laster office filer (.doc, .ppt etc) ned i daownloadsmappen min får de automatiks ny fileextension på slutten med .pot. Noen som vet hvordan jeg "skrur" av denne buggen?

2. Telenor mail
jobber i Telenor der vi har exchange server uten imap støtte. er det noen der ute som har fått til å få mailen sin i entourage enten via owa grensesnittet eller via activesync grensesnittet? andre løsninger?

3. Elgato tv
Jeg har kjøpt elgato eyetv 3 hybrid men får ikke opp noe signal hverken analogt eller digitalt. noen som har fått dette til å funke? er det mpeg4 som er problemet? ser i elgato at signalstyrken ligger på mellom 60 og 70% og befinner meg i område med god dekning (iht risktv dekningskart) men signalkvalitet viser konsekvent 0. Noen råd??

kunne kanskje trengt et innføringskurs a la det de holder i butikkene i usa. noen som vet om tilsvarende tilbud finnes her i norge?

tusen takk

tom chr
medlem i 193 måneder
 

Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]