Sopcast på mac : Guide

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav Pete424 » tor 01.05.2008 19:12

Ruvinn : Har du prøvd flere forskjellige kanaler? Kan hende noen av dem du prøver er døde. Ellers er vel det eneste rådet jeg kan gi deg å prøve på nytt igjen, alle trinnene slik at du er sikker på at du har gjort dem riktig, for det virker ikke som andre som forsøker det, opplever noen store problemer som deg. Lykke til :-)

Olavdinho : Du trenger selvsagt ikke avslutte winehelper hvis det ødelegger for deg, da er det bare å kjøre på. Men problemet med winehelper er at det som regel tar uendelig mye av prosessorkraften din, og det er litt kjipt hvis du kjører andre programmer etc. Ettersom programmet sopcast, opprinnelig ikke er laget for mac enda, må man nok gjøre dette for å komme seg inn. Men etter man har gjort "installasjonen" osv en gang, er det ikke like mye å gjøre de neste gangene. Det er jo bare å dobbeltklikke på sopcast.exe, avslutte winehelper ( eller i ditt tilfelle, ikke avslutte winehelper) Finne kanalen du vil se på sopcast, så åpne mplayer og starte visningen der.

Rart egentlig hvordan denne prosedyren oppfører seg på forskjellige mac´er, håper de fleste av dere får det til.
medlem i 211 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav Olavdinho » tor 01.05.2008 22:38

Ja, fant det ut.

Men har du noe svar på hvorfor bildet blir svart etter ca ett minutt, og jeg må opne linken i MPlayer på nytt for å se på kanalen igjen?
medlem i 202 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav runen » tor 01.05.2008 23:27

hei! får man tak i MTV og andre kanaler? feks, de som sender prison break i USA?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav Pleinar » tor 15.05.2008 16:47

Super guide.

Problemet her er at X11 ikke vil åpne seg.
Det ser ut til å åpne seg, men får en krasj og lukker seg igjen. Irriterende.

@edith@
ok, har googlet litt rundt og funnet dette :

"Since you installed X11 from 10.5 DVD, you need to reinstall the 10.5.2 combo update to fix X11.

cheers".

Kan se ut som om at det er dette som er problemet.
medlem i 228 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav Centronic » søn 17.08.2008 13:24

Takker for guiden, akkurat det jeg trengte idag :)
medlem i 190 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav akamond » søn 23.11.2008 16:18

Olavdinho skrev:Ja, fant det ut.

Men har du noe svar på hvorfor bildet blir svart etter ca ett minutt, og jeg må opne linken i MPlayer på nytt for å se på kanalen igjen?




Jeg har akkuratt samme problem.. Trenger virkelig hjelp.. Prøvd mange forskjellige streamer men skjer det samme hver gang. Det er Mplayer som lukker seg.
medlem i 222 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav Balders » tor 26.02.2009 5:26

Jeg får hverken lyd eller bilde i mplayer. Etter at jeg har skrevet inn adressen til kanalen jeg vil se i sopcast går jeg inn og skriver inn mms://127.0.0.1:8902 (evt 03/12) i open location i mplayer. Noen ganger skjer det ingenting. Andre ganger virker det som mplayer står og jobber og tilslutt får jeg opp feilmelding som sier "Abnormal playback termination. Check log file for more information."

Vet du hva dette betyr? Jeg kan ikke se at mplayer cacher etter jeg har skrevet inn mms://.... (som det sies at tar et minutt eller to), men det ser jeg kanskje ikke? Det eneste er at den "linjen" i spilleren som normalt "går bortover" når programmet jobber står bare helt stille til den nevnte feilmeldingen kommer opp.

Jeg har den riktige versjonen av mplayer etter hva jeg kan se, og jeg har prøvd både 02/03/12 i open location.

Noen som har en ide om hva som kan være feil?

Balders
medlem i 181 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav torgmy » ons 03.11.2010 1:13

Etter 3-4 min detter sendingen ut. Har noen en forklaring på dette? Jeg slår av wineprgm, men det hjelper ikke.
medlem i 160 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav hengro » søn 07.11.2010 18:58

Jeg har fått alt til å funke, men hvordan åpner jeg eks streamer på p2p? Står at de ikke identifiserer adressen, så tar jeg eks: sop://broker.sopcast.com:3912/90521 , open location på Mplayer, funker ikke det heller.

Hjelp noen? Barca om 1 time!
medlem i 166 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav mactiss » søn 08.09.2013 14:11

Hei,

Drar opp igjen en gammel tråd. Er det fremdeles denne fremgsngsmetoden som gjelder?
Noen med erfaringer/ råd?

Ser at mye sport har begynt å "sende" via acestream. Noen
Tips og erfaringer for å få dette til å fungere?
medlem i 128 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav tkse » søn 08.09.2013 17:49

Sopcast har nå en egen versjon for Mac. Fungerer som regel bra. Acestream er kun til Win.
medlem i 161 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav piddien » søn 08.09.2013 18:42

Mac versjonen funger i alle fall bra på min maskin.
Så er spørsmålet hvordan finne gode ting å se .. :-)
medlem i 148 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav mactiss » søn 08.09.2013 22:46

Noen med en trygg link til soapcast?
medlem i 128 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav jerry.c.bush » man 09.09.2013 2:34

Fant ikke noe som var så veldig interessant der. Lurer også litt på om det er noen som har linker som fungerer og som har noenlunde interessant innhold? Hollywood filmer feks? TV-serier som kan interessere den vanlige mann i gaten. Ikke bare asiatiske serier... :-(

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav turimblar » man 09.09.2013 10:22

For litt fotball pleide jeg tidligere å gå på wiziwig.tv
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]