Sopcast på mac : Guide

Sopcast på mac : Guide

Innleggav Pete424 » fre 21.03.2008 6:23

Hei, er en stor etterspørsel etter programmer hvor man kan se sport, tv, filmer osv. Sopcast er etter mitt syn det klart beste valget, og jeg skal nå lage en guide for hvordan dere kan gjøre det uten bruk av Bootcamp, Paralells og Crossover.

Ting dere trenger :

DarWine : http://www.kronenberg.org/darwine/
Sopcast 1.1.2 : http://www.ivytv.net/sport/index.php?id=14 (Prøv mirror 2)
MPlayer for OS X : http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html (Last ned den under description som heter MPlayer OS X 1.0rc1, trykk på US link under HTTP)
X 11 : X 11 som ligger på både installasjons cd´en til tiger og leopard.

Installer X11, Darwine installerer du ved å dra hele mappen over i programmer. Deretter åpner du Winehelper og trykker i toolbaren på application og open. Så finner du Sopcast install-filen og åpner den. Vent litt før innstallasjonsveiviseren åpner seg og følg den, jeg lagret sopcast i dokumenter, hvor det er lett å finne når du skal bruke det.

Deretter installerer du MPlayer, etter dette går du inn på Preferences, miscellaneous og huker av for "Use Cache".

Nå finner du sopcast.exe filen som du har lagret på maskinen ( den som jeg lagret i dokumenter), trykk på den og vent litt. Logg inn som anonymous. Da skal x11 ha åpnet seg og du går inn dit å skriver "top". Da kommer en liste over ting, til venstre på listen står det PID, du skal finne PID´en til Winehelper. Det varierer hvordan det ser ut, men min så slik ut :

9662 WineHelper 0.0% 0:00:45 4 77 osv osv.. HUSK PID TALLET (mitt er 9662, husk ditt)

Trykk deretter ctrl C for å lukke top i x11. Skriv så inn følgende : kill -9 (PID til WineHelper)

EKSEMPEL : kill -9 9662
trykk enter.

Gå så inn i sopcast, så channels, dobbelklikk på en kanal. Da vil det komme ett vindu slidene inn som ikke virker. Åpne MPlayer, trykk open og open location. Skriv inn følgende ; mms://127.0.0.1:8902 (hvis ikke 8902 virker, bruk 8903 eller 8912)

Gi MPlayer 1 min eller to for å cache!

Du har nå sopcast på din Mac.

beste side for å finne kanaler, idrett osv er : http://www.myp2p.eu

Mvh Petter
medlem i 211 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav troy » fre 21.03.2008 17:39

Takker for en grei guide. :-)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav Pete424 » fre 21.03.2008 20:41

Du fikk det til, Troy? Kan være vanskelig til å begynne med, men kan være til hjelp både her og på pm om noen trenger det.
medlem i 211 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav oyvn » søn 23.03.2008 15:19

får det ikke til. alt går fint til jeg skal åpne location. det bare skjer ikke noe..
medlem i 194 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav Pete424 » søn 23.03.2008 16:37

Nå er det litt vanskelig for meg å se din situasjon oyvn.. Men prøv å gå inn på http://www.myp2p.eu, finn en kamp/kanal til sopcast, dra der hvor det står play inn i URL baren øverst, slik at du får se linken. Tast den inn i sopcast akkuratt som du ser den, og trykk på den blå pilen. Deretter går du inn i MPlayer og taster inn mms://127.0.0.1:8902 i open location, eller 8903, 8912, hvis 8902 ikke virker. Alt avhengig av hvilken stream du vil se. La den Cache litt, så skal det komme bilde. Etter det har kommet bilde, bruk tvungen avslutning for å lukke Winehelper, for den sluker 99.7% av prosessoren og avslutter sopcast om du ikke skrur det av.
medlem i 211 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav musher » søn 23.03.2008 16:55

Viktig å få med at Darwine kun funker på Intel-maskiner, så ikke på PB-en min, dessverre ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav oyvn » søn 23.03.2008 21:09

Hei igjen. Måtte stresse for å få det til før kampene startet idag:P men jeg tror problemet var at jeg brukte en feil versjon av mplayer. Den jeg hadde fra før het mplayer osx 2. lastet ned den du hadde linket til og da fungerte det. slo ned litt på cashestørrelsen og nå fungerer alt bare fint!

Dette var supert!:D
medlem i 194 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav Pete424 » man 24.03.2008 8:15

Godt å høre at du fikk det til oyvn. Det stemmer, Darwine virker kun på intel maskiner, glemte å opplyse om det. Takk for at du gjorde meg oppmerksom.
medlem i 211 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav Freaken » ons 26.03.2008 19:37

HERLIG! Man leser utallige forespørsler om dette overalt, og jeg brukte flere timer på amerikanske sider for en slik guide, og hvor finner man den? Jo, på Mac1! Hvorfor denne guiden ikke er på forsiden forbløffer meg. Takk Petter. :-)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav akamond » ons 26.03.2008 21:23

Takk for en kjempefin guide.
Jeg har fått det meste til men sliter litt med en ting. Jeg kom helt til jeg skulle velge kanaler. Valgte shangai sports eller noe. Den kanalen virket død og det kom bare en rar lyd. Men det jeg lurte på da er:
Må jeg gjøre denne oppskriften for hver gang?
Når jeg kommer inn på my2p eller hva siden heter og har funnet kanalen jeg vil se. Hva gjør jeg så?
Kan jeg bruke WineHelper til alt med exe filer? Også spill?
medlem i 222 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav Pete424 » fre 28.03.2008 19:33

Mange av kanalene som ligger på "channels" på sopcasten er døde, prøv heller en fra myp2p når du vet at f.eks kampen går. Du trenger ikke gjøre alt dette hver gang, du finner bare sopcast.exe, går inn dit, lukker winehelper. Deretter finner du kampen/kanalen, finner "play" knappen, ikke trykk, men dra den opp i URL boksen, altså der du skriver internettsider. Du går så inn i sopcast og skriver det som står i URL boksen i sopcast og trykker på den blå pilen. Du må så inn i Mplayer og open location og skrive ; mms://127.0.0.1:8902 el 8903 el 8912.. alt etter hva som virker..

Litt stress, men er ett fullverdig alternativ til Paralells og bootcamp.

Er ikke sikker på alt hva Winehelper kan brukes til dessverre, du får prøve deg litt frem :-)
medlem i 211 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav ruvinn » tir 29.04.2008 23:23

Jeg har også problemer med å få dette til å virke
Jeg bruker som nevnt Mplayer osx versjon 1.0 rc1
Jeg starter sopcast via Darwin wine helper
jeg kopierer streaming filen fra myp2p og limer den inn i adressefeltet til sopacst og trykker den blå pilen
Deretter prøver jeg å starte mms://127.0.0.1:8902 etc ved Mplayer
dersom jeg velger eks 8903 ser det ut til att mplayer buffrer lenge, jeg får lyd ett sekund og så stopper det, bildet er alltid sort
winhelper loggen jobber iherdig..

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav Pete424 » ons 30.04.2008 9:30

Har du avsluttet winehelper? Dette må du gjøre med en gang sopcast er kommet i gang. For den prosessen krever så mye at mplayer ikke klarer å komme i gang, hence ; det svarte bildet.

Mulig dette hjalp deg litt, du får skrive om det ikke gjør det.
medlem i 211 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav ruvinn » ons 30.04.2008 15:08

Jeg får det ikke til å virke alikevell, jeg har prøvd å avslutte wine log ved å klikke på det røde avslutt ikonet etter at jeg har valgt å starte ett sopcast program, deretter åpner jeg mplayer og limer inn mms://127.0.0.1:8902, 03 eller 12 under file/open location
etter en stund med buffering ved ---8903 får jeg nå opp en feilmelding spilleren klarer ikke spille av filen..

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Sopcast på mac : Guide

Innleggav Olavdinho » tor 01.05.2008 13:52

Takk for en herlig guide!! Endelig SopCast på Mac!

Men må man gjøre dette hver gang man skal starte programmet, eller er det en "snarvei" en kan bruke?

Og når jeg avslutter winehelper slutter det å virke etter 20 sek. om jeg lar det stå på har jeg kongebilde og det fungerer hele tida. MÅ man avslutte winehelper?
Mvh Olav.
medlem i 202 måneder
 

Neste

Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron