Kan man flytte "hjem" og "dokumenter" til nettverksstasjon

Kan man flytte "hjem" og "dokumenter" til nettverksstasjon

Innleggav josefr » søn 23.03.2008 18:03

Hei.

Er det noen mulighet for å flytte "hjemmested" og dokumenter til en nettverksstasjon? Altså fra users/osv...

Josef
medlem i 204 måneder
 

Re: Kan man flytte "hjem" og "dokumenter" til nettverksstasjon

Innleggav musher » søn 23.03.2008 18:22

Da må du vel bruke nettverkspålogging.
Jeg tror det er mulig, men vet ikke helt hvordan det fungerer.

Skal følge med resultatet på denne tråden nøye, for jeg er nysgjerrig på hva du kommer fram til ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Kan man flytte "hjem" og "dokumenter" til nettverksstasjon

Innleggav josefr » søn 23.03.2008 20:26

Ok... :-)

For å utdype litt... Jeg bruker en NAS. Der har jeg alle dokumenter, bilder, osv. og har derfor lite bruk for de linkene som ligger som standard i Finder.

Skulle gjerne endre dette.
medlem i 204 måneder
 

Re: Kan man flytte "hjem" og "dokumenter" til nettverksstasjon

Innleggav josefr » lør 29.03.2008 0:15

Ingen forslag?? Eller er det ikke mulig å flytte på disse?? HAdde vært kjekt å vite - uansett :-)

/Josef
medlem i 204 måneder
 

Re: Kan man flytte "hjem" og "dokumenter" til nettverksstasjon

Innleggav SeaLion » lør 29.03.2008 0:33

Selve hjem-mappen tror jeg neppe du får flyttet uten at det opprettes en ny. Men dokument-mappen er det fullt mulig å flytte, du må bare lage to alias av dokumentmappen i hjemmappen, en på norsk som heter Dokumenter og en som heter Documents, slik at engelske program også finner det de leter etter i hjemmappen.

Jeg har selv dokumentmappen på et annet volum enn på startdisken, riktignok ikke på en nettverkstasjon, men på en annen partisjon på samme harrdisk. Men i prinsippet burde det gå like greit å legge dokumentmappen på en nettverkstasjon, så lange du gir OS-et og programmene et alias eller to.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Kan man flytte "hjem" og "dokumenter" til nettverksstasjon

Innleggav Fiskepudding » lør 29.03.2008 1:12

Til og med Tiger kunne du sette dette i NetInfoManager, mens det i Leopard ikke er noe verktøy preinstallert lenger, men søk på Apple sine supportsider etter ServerAdminTools. Dette er verktøy for serveroppsett på Leopard Serverversjonen, men programmene fungerer helt fint på standard Leo også. Det installers et program som heter Workgroup manager hvor du kan gjøre dette. Dette er ellers et glimrende verktøy for å sette opp grupper etc.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron