Noen som har kjøpt vmware fusion

Noen som har kjøpt vmware fusion

Innleggav neotetra » ons 26.03.2008 12:30

Vurderer å skaffe dette for min Macbook.
Ved kjøp blir det sendt en CD i posten eller er det mulig med nedlastning og kun betale via visakort slik at jeg slipper toll ?

Noen som kan dele erfaringene er med tanke på hva dere kjøre på vmware fusion og hvordan ytelsen oppleves ?
medlem i 193 måneder
 

Re: Noen som har kjøpt vmware fusion

Innleggav Jon Erik » ons 26.03.2008 13:27

Hei

Har brukt Fusion på en førstegen. macbook (svart) med 2GB ram, og bruker det nå på siste gen. macbook 2,2 GHz C2D, med 2 GB ram. Bruker det i hovedsak til statistikkprogram, SigmaPlot, og noen andre småprogrammer. Bruker XP på BootCamp partisjonen.

Det merkes at maskinen blir litt tregere med ikke problematisk for min del. Tar litt tid å starte opp den virtuelle maskinen, men når den først er oppe og går, fungerer det smertefritt for min del. Har ikke hatt problemer.

Fusion i fullskjermmodus i kombinasjon med spaces er en herlig kombinasjon:)

JE
medlem i 215 måneder
 

Re: Noen som har kjøpt vmware fusion

Innleggav syntetisk » ons 26.03.2008 14:15

Jeg bruker også Fusion og er veldig fornøyd med denne.

Det er absolutt en fordel å laste ned i stedet for å kjøpe CD. Du slipper som du nevnte toll/moms/masse styr.

Jeg har Vista med BootCamp som jeg også bruker via Fusion. Jeg har siste versjon av MB med 2GB minne, og det går faktisk ganske ok. Det skal dog sies at 4 GB minne er på vei i posten ;)

Mye minne er viktig, da man jo skal forsyne 2 eller flere operativsystem med nok ressurser samtidig. Har du planer om å bruke fusion vil jeg anbefale å spec'e opp MacBooken med 4 GB minne først som sist.

Tips:
Ikke kjøp minne hos Apple, de tar en helt sinnsyk uforskammet pris. Minne fra Kingston eller andre koster faktisk ned til en fjerdedel av prisen (!)

Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Noen som har kjøpt vmware fusion

Innleggav neotetra » ons 26.03.2008 15:46

Ok takk for respons.
Har spek. med 4GB ram fra mpx med nye 2.4 GHZ på hvit Macbook med 250 GB disk. Skulle holde en stund. Lastet ned Wmware fusion trail og installerer nå Fedora 8 for 2 gang etter at jeg gikk fri for diskplass. Så langt virker det meste etter planen men jeg er usikker på det med betaling. Jeg ønsker kun betale for å låse opp trail versjonen, men jeg blir bedt om å fylle inne adresse osv. Jeg vil jo helst ikke ha noe i posten, og hvordan er jeg sikker at dette ikke vil skje ?
medlem i 193 måneder
 

Re: Noen som har kjøpt vmware fusion

Innleggav syntetisk » ons 26.03.2008 17:58

Hvis du kjøper VMware Fusion på VMware sine sider er det kun mulig å kjøpe "Electronic Software Download". Grunnen til at de vil ha adressen din kan f.eks. være for å sjekke opp info mot kortselskap eller ganske enkelt ha dette i profilen din, fordi jeg regner med at du må opprette en konto på sidene deres for å hente ut lisensen din.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Noen som har kjøpt vmware fusion

Innleggav neotetra » ons 26.03.2008 21:10

OK fint med lav dollar kurs akkurat nå.
medlem i 193 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]